شناسهٔ خبر: 34717868 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: آنا | لینک خبر

یک مسئول وزارت کار در گفتگو با آنا:

مقرری‌بگیران بیمه بیکاری 262 هزار نفر هستند

مدیر کل حمایت از مشاغل و بیمه بیکاری وزارت کار گفت: تعداد مقرری‌بگیران بیمه بیکاری هم اکنون حدود 262 هزار نفر هستند.

صاحب‌خبر -

کریم یاوری در گفتگو با خبرنگار حوزه تعاون و کارآفرینی  گروه اقتصادی خبرگزاری آنا، با اشاره به اینکه تعداد بنگاه‌های مشکل‌دار در سه‌ماهه اول سال جاری نسبت به پایان اسفندماه سال 97 کاهش‌یافته است، گفت: از 1351 بنگاه در اسفند 97 به 1262 بنگاه مشکل‌دار رسیده است؛ تعداد کارگران نیز در بنگاه‌های مشکل‌دار حدود یک‌دو چهل هزار نفر هستند.

وی افزود: وزارتخانه‌های صادرکننده مجوز برای بنگاه‌های اقتصادی می‌بایستی در حل‌وفصل مشکلات بنگاه‌ها اهتمام داشته باشند؛ کارفرمایان، سهامداران، مدیران و کارآفرینان می‌بایستی نسبت به حل مشکلات بنگاه‌های تحت مسئولیت خود اقدام و رفع مشکل کنند.

مدیرکل حمایت از مشاغل و بیمه بیکاری وزارت کار گفت: وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی به جهت صیانت از نیروی کار، حفظ حیات اقتصادی بنگاه‌ها و پایداری تولید و تثبیت اشتغال اهتمام ویژه نسبت به پیگیری و حل‌وفصل مشکلات بنگاه‌های اقتصادی را دارد.

یاوری گفت: در سه‌ماهه اول سال جاری با حمایت از حدود بیش از چهارصد و هفتاد بنگاه حدود یک‌صد هزار فرصت شغلی تثبیت‌شده است.

مدیرکل حمایت از مشاغل و بیمه بیکاری افزود: کارگروه‌های تسهیل و رفع موانع تولید در استان‌ها در شرایط اقتصادی فعلی می‌بایستی بیش‌ازپیش در حل‌وفصل مشکلات بنگاه‌ها اهتمام داشته باشند و حتی‌المقدور جلسات کارگروه‌ها با حضور ذینفعان در محل بنگاه‌های اقتصادی مشکل‌دار برگزار شود و نسبت به حل‌وفصل مشکلات به‌صورت میدانی و عملیاتی اقدام کنند.

وی همچنین با بیان اینکه در سال 97 کارگروه‌های تسهیل و رفع موانع تولید در استان‌ها بیش از دو هزار جلسه برای بررسی و رسیدگی به وضعیت بنگاه‌ها تشکیل داده‌اند، تصریح کرد: تعداد مقرری‌بگیران بیمه بیکاری هم‌اکنون حدود 262 هزار نفر رسیده است.

انتهای پیام/4083/

نظر شما