شناسهٔ خبر: 34717348 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: راه دانا | لینک خبر

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات خبر داد؛

ماهواره ناهید-۱ آماده تحویل به وزارت دفاع/ تحقق ۶۸ هزار شغل در طرح نو آفرین تا پایان سال

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: تست های ماهواره ناهید ۱ به اتمام رسیده است و در رابطه با زمان پرتاب نیز طبیعتا بایستی وزارت دفاع برنامه ریزی و زمان را اعلام کند.

صاحب‌خبر -

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از دیار آفتاب؛ محمد جواد آذری جهرمی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات امروز در سفر خود به استان مرکزی در جمع خبرنگاران در خصوص مراحل آماده سازی ماهواره ناهید۱ گفت: ماهواره ناهید ۱ یک ماهواره مخابراتی است و در مدار ۲۵۰ کیلومتری زمین قرار می گیرد و طول ماندگاری آن در فضا حدود ۲.۵ ماه می تواند باشد.

آذری جهرمی افزود: علاوه بر ماموریت مخابراتی ای که این ماهواره دارد، یکی از توامندی ها و تکنولوژی های توسعه داده شده توسط مهندسین ایرانی را بناست در فضا امتحان کند و آن هم استفاده از سلول های خورشیدی متحرک در آن است و بایستی بتواند در عملیات خودش و در طول مدت استقرارش سلول های خورشیدی ای که بر روی ماهواره نصب است را در مدار باز و بسته کند و تحرک مکانیکی داشته باشد که این اتفاق حائز اهمیت است و یک تکنولوژی و دستاورد محسوب می شود.

وی ضمن بیان اینکه این ماهواره دارای دوربینی است که می تواند تصویر برداری کند عنوان کرد: البته باید گفت که هدف اصلی این ماهواره تصویر برداری نیست. این ماهواره می تواند ارتباطات مخابراتی را دایر کند و از این بعد حائز اهمیت است.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات تصریح کرد: تست های ماهواره ناهید ۱ به اتمام رسیده است و در رابطه با زمان پرتاب نیز طبیعتا بایستی وزارت دفاع برنامه ریزی و زمان را اعلام کند.

آذری جهرمی اضافه کرد: ماهواره آماده تحویل است و طی چند روز آینده تحویل داده می شود تا کارهای هماهنگ سازی آن با پرتاب گر توسط همکاران در وزارت دفاع انجام شود.

وی در خصوص طرح نو آفرین نیز گفت: تا به حال بیش از ۱۳۰۰ مجموعه و شرکت نوپا، گروه های نو پا، شرکت های رشد یافته و سرمایه گذار و علاقه مندان به حوزه کار آفرینی در طرح نو آفرین شرکت کرده اند.

آذری جهرمی ادامه داد: در مدت سه هفته ای که از راه اندازی این طرح می گذرد سه مرحله اعلام مشوق برای این ها انجام شده است و به خوبی در حال پیش روی است.

وی خاطر نشان کرد: بحث برنامه های اشتغال درآن را نیز طی هفته های آینده به صورت عملیاتی اعلام می کنیم که چگونه موضوع اشتغال می تواند روی آن شکل بگیرد. در حال حاضر فرآیند هماهنگی شرکت ها و نهادها انجام می شود که پیشرفت قابل توجهی داشته است و فکر می کنیم که بتوانیم هدف ۶۸ هزار شغل را تا پایان سال محقق کنیم.

انتهای پیام/

 

نظر شما