شناسهٔ خبر: 34714195 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

افزايش سطح زیرکشت زعفران در کرمانشاه به ۱۸۵هکتار

خبرگزاری صداوسیما

رئیس جهاد کشاورزی کرمانشاه: سطح زیر کشت زعفران در این استان به ۱۸۵ هکتار افزایش یافته است

صاحب‌خبر -

سطح زیرکشت زعفران در کرمانشاه به ۱۸۵هکتار افزایش یافت

به گزارش خبرگزاری صدا وسیما مرکز کرمانشاه، رئیس جهاد کشاورزی کرمانشاه با بیان اینکه سطح زیر کشت زعفران در این استان به ۱۸۵ هکتار افزایش یافته است، گفت: پیش بینی می شود سال آینده ۷۰۰ کیلوگرم زعفران در استان کرمانشاه تولید شود.
نوربخش حاتمی افزود: تا سال ۱۳۹۶سطح زیر کشت زعفران استان ۸۹هکتار و تولید آن ۳۶۰کیلوگرم بود که در سال ۹۷با توجه به تامین اعتبار ۳۶ میلیارد ریال از محل اعتبارات استانی بیش از ۳۰۰تن پیاز زعفران با کیفیت بسیار عالی در بین کشاورزان متقاضی کشت توزیع شد.
وی با اشاره به تولید ۴۵۰کیلوگرم زعفران در سالجاری اظهار داشت: میانگین تولید در مزارع زعفران در سال اول احداث نیم کیلوگرم و در سال‌های دوم، سوم و چهارم به ترتیب ۲، ۴، ۷ و تا ۱۱کیلوگرم در سال پنجم خواهد رسید.
رئیس جهاد کشاورزی استان با اشاره به اینکه در مزارع نمونه استان عملکرد ۱۷کیلوگرم نیز به ثبت رسیده است، گفت: پیش بینی می‌شود سال آینده با افزایش سطح زیر کشت به ۱۸۵ هکتار ۷۰۰کیلوگرم زعفران از مزارع استان تولید شود.
حاتمی بیشترین سطح زیر کشت زعفران استان را متعلق به شهرستان کرمانشاه با ۵۲هکتار اعلام کرد و افزود: شهرستان‌های کنگاور و صحنه با ۲۱هکتار در رده دوم قرار دارند و دالاهو و سنقروکلیایی هر کدام با ۲۰هکتار در جایگاه سوم قرار دارند.
وی خاطرنشان کرد: زعفران یکی از گونه‌های گیاهی بسیار مستعد برای شرایط آب و هوایی استان محسوب می‌شود که نیاز به آب در این زراعت بسیار اندک و محدود به دوبار آبیاری در شهریور ماه می‌شود.
رئیس جهاد کشاورزی استان کرمانشاه با بیان اینکه آزمایش‌های کیفی انجام گرفته بر روی محصول زعفران تولیدی استان، نشان از کیفیت ممتاز آن دارد، گقت: در برنامه سه ساله سازمان جهاد کشاورزی؛ سطح زیر کشت زعفران استان به هزار و ۲۰۰ هکتار و تولید ۷ تن خواهد رسید.

نظر شما