شناسهٔ خبر: 34713614 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

رئیس انجمن علمی اپتومتری ایران؛

سنجش بینایی کودکان را جدی بگیرید

حبیب احسنی پور

بیست و دومین کنگره سراسری اپتومتری ایران از صبح چهارشنبه ۲۳ مرداد ۹۸ به مدت سه روز در مرکز همایش های رازی تهران برگزار می شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار مهر، علی میرزاجانی رئیس انجمن علمی اپتومتری ایران، با اشاره به برگزاری بیست و دومین کنگره سراسری اپتومتری ایران، گفت: هدف از برگزاری این کنگره، به روز رسانی معلومات و تبادل تجربیات همکاران اپتومتریست سراسر کشور است.

وی با اشاره به نقش اپتومتریست ها در مراقبت از سلامت بینایی افراد جامعه، افزود: سنجش بینایی کودکان، یکی از نکات حائز اهمیت است که والدین می بایست به آن توجه داشته باشند و سلامت چشم های فرزند خود را قبل از ورود به مدرسه، مورد سنجش قرار دهند.

میرزاجانی با عنوان این مطلب که کودکان تا سه سالگی و بعد از سه سالگی تا ۶ سالگی، می بایست مورد سنجش بینایی قرار بگیرند، ادامه داد: سنجش بینایی در سن کودکی بسیار حائز اهمیت است و می بایست توسط اپتومتریست یا چشم پزشک مورد معاینه قرار بگیرد.

در همین حال، عباس عظیمی رئیس بیست و دومین کنگره انجمن علمی اپتومتری ایران، با عنوان این مطلب که ۴۷ درصد موارد نابینایی ناشی از آب مروارید است، گفت: ۱۳ درصد موارد بروز نابینایی ناشی از مسائل ژنتیکی و ازدواج های فامیلی است.

وی با اعلام اینکه ۸۰ درصد اختلالات منجر به نابینایی و کم بینایی قابل پیشگیری است، افزود: بررسی ها نشان داده است که نابینایی و کم بینایی پیامدهای اقتصادی، اجتماعی و انسانی عمیقی دارد. 

استاد اپتومتری دانشگاه علوم پزشکی مشهد، با عنوان این مطلب که در دنیا هر یک دقیقه یک کودک نابینا می شود، به وظایف اپتومتریست ها و چشم پزشکان اشاره کرد و افزود: در مورد مسائل چشم و بینایی هم چشم پزشکان و هم اپتومتریست ها که کار مراقبت های چشمی را انجام می دهند می توانند به وزارت بهداشت کمک کنند.

بیست و دومین کنگره انجمن علمی اپتومتری ایران از ۲۳ تا ۲۵ مرداد ۹۸ در مرکز همایش های رازی تهران برگزار می شود.

نظر شما