شناسهٔ خبر: 34711833 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

سرعت طوفان در سیستان به بیش از ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت رسید

مدیرکل هواشناسی استان سیستان و بلوچستان گفت: در ادامه روند وزش بادهای ۱۲۰ روزه در سیستان، صبح امروز بیشینه سرعت لحظه‌ای وزش باد در زابل به ۱۰۸ کیلومتر بر ساعت رسید که موجب کاهش شعاع دید و کیفیت هوا شد.

صاحب‌خبر -

محسن حیدری در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در زابل اظهار داشت: در ادامه روند وزش بادهای 120 روزه در سیستان، صبح امروز بیشینه سرعت لحظه‌ای وزش باد در زابل به 108 کیلومتر بر ساعت رسید که موجب کاهش شعاع دید و کیفیت هوا شد.

مدیرکل هواشناسی استان سیستان و بلوچستان گفت: این وضعیت نامطلوب جوی موجب پراکنده شدن ریزگرد و کاهش شعاع دید افقی در ایستگاه هواشناسی فرودگاهی زابل به 1500 متر شد؛ همچنین کاهش شعاع دید تردد در محورهای مواصلاتی شمال استان را مختل کرد.

وی با اشاره به اینکه در پی پراکنده شدن ریزگردها کیفیت هوای زابل برای تمام گروه‌های سنی در حالت ناسالم قرار گرفت، ادامه داد: توصیه می‌شود افراد آسیب‌پذیر به ویژه کودکان، سالمندان و بیماران هنگام کاهش کیفیت هوا از تردد در فضای باز خودداری کنند و در صورت ضرورت حتماً از ماسک استفاده کنند.

حیدری با اشاره به اینکه احتمال می‌رود امروز غبار ناشی از وزش بادهای 120 روزه سیستان به سایر نواحی استان نفوذ کند و موجب کاهش کیفیت هوا و شعاع دید افقی شود، اضافه کرد: طوفان و گرد و خاک تا پنجشنبه در منطقه سیستان ادامه دارد.

انتهای پیام/ ع

نظر شما