شناسهٔ خبر: 34711352 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: فردا قدیمی | لینک خبر

آخرین خبر آذری جهرمی از ماهواره ناهید ۱

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات از تحویل ماهواره ناهید ۱ به وزارت دفاع، به منظور آماده سازی برای پرتاب به مدار زمین خبر داد.

صاحب‌خبر -

خبرگزاری مهر: محمدجواد آذری جهرمی ظهر سه شنبه در جریان افتتاح پروژه‌های زیرساختی مخابراتی و ارتباطی ساوه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: طبق برنامه ریزی مقرر است ماهواره مخابراتی «ناهید ۱» در ۲۵۰ کیلومتری زمین قرار گیرد.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات افزود: این ماهواره مخابراتی نیز، ابعاد دیگری از ظرفیت و توانمندی کشور را در این عرصه نشان می‌دهد، چراکه از سوی مهندسان بومی مورد آزمایش قرار خواهد گرفت.

آذری جهرمی توضیح داد: ماهواره مخابراتی «ناهید ۱» نخستین ماهواره دارای سلول‌های خورشیدی متحرک کشور است که در مدت استقرار خود در فضا این سلول‌های خورشیدی فعال و دارای حرکت خواهند بود.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات تصریح کرد: در حال حاضر بررسی‌های نهایی در رابطه با ماهواره مخابراتی «ناهید ۱» انجام شده و آماده پرتاب به مدار زمین است که به همین منظور، طی روز‌های آینده به وزارت دفاع تحویل داده خواهد شد.

آذری جهرمی در بخش دیگر سخنان خود، به اجرای طرح «نوآفرین» در راستای اشتغالزایی توسط وزارتخانه ارتباطات و فناوری اطلاعات اشاره و عنوان کرد: تاکنون بیش از ۱۳۰۰ مجموعه شرکت‌های رشد یافته، سرمایه‌گذار و نیز علاقمندان به حوزه کارآفرینی در طرح نوآفرین وزارت ارتباطات شرکت کرده اند و روند خوبی در این زمینه در حال طی شدن است.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات ابراز داشت: در همین رابطه برنامه‌های اشتغال وزارتخانه به زودی اعلام خواهد شد و پیش بینی می‌شود بتوانیم ایجاد ۶۸ هزار شغل را تا پایان سال جاری محقق سازیم.

گفتنی است آذری جهرمی، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، در ادامه سفر یک روزه خود به استان مرکزی، در شهرستان‌های تفرش و اراک نیز حضور می‌یابد.

نظر شما