شناسهٔ خبر: 34710194 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

تمدید مهلت ثبت نام کارتخوان برای مشاغل پزشکی

سازمان امور مالیاتی اعلام کرد: مهلت ثبت نام کارتخوان صاحبان مشاغل پزشکی تا ۳۱ مرداد تمدید شد.

صاحب‌خبر -
به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز گیلان، مدیر کل امورمالیاتی گیلان امروز گفت: صاحبان حرف و مشاغل پزشکی، پیراپزشکی، داروسازی و دامپزشکی تا ۳۱ مرداد ماه فرصت دارند در سامانه فروش و استفاده از پایانه فروشگاهی (کارتخوان بانکی) ثبت نام کنند.
پیش از این پایان مهلت ثبت نام کارتخوان برای مشاغل پزشکی ۲۳ مرداد اعلام شده بود.
جواد انوری افزود: به موجب بند (ی) تبصره ۶ قانون بودجه سال ۹۸ و تبصره ۲ ماده۱۶۹ قانون مالیات‌های مستقیم، صاحبان حرف و مشاغل پزشکی، پیراپزشکی، داروسازی و دامپزشکی که مجوز فعالیت آن‌ها را وزارت بهداشت - درمان و آموزش پزشکی، سازمان نظام پزشکی ایران و یا سازمان نظام دامپزشکی و سازمان دامپزشکی ایران صادر کرده است مکلفند پایانه فروشگاهی را نصب، راه اندازی و استفاده کنند.
وی گفت: پزشکان و صاحبان حرف برای ثبت درخواست تخصیص شماره شناسه پایانه فروشگاهی (کارت خوان) به درگاه الکترونیکی سازمان امور مالیاتی کشور به نشانی https://tax.gov.ir مراجعه کنند.
مدیرکل امورمالیاتی گیلان افزود: مودیان با مراجعه به این سامانه الکترونیکی وارد سامانه ثبت نام الکترونیک طرح جامع مالیاتی (کد اقتصادی) شوند و در بخش سایر خدمات با انتخاب گزینه ثبت مشخصات صندوق فروش و حافظه مالیاتی مشخصات پایانه فروشگاهی خود را ثبت کنند.
جواد انوری خاطر نشان کرد: مجلس شورای اسلامی برای مقابله با فرار مالیاتی و در قالب ۲ بند الحاقی به تبصره ۶ لایحه بودجه ۹۸، پزشکان را ملزم به استفاده از پایانه فروشگاهی و مراکز درمانی را ملزم به پرداخت ۱۰ درصد دستمزد پزشکان به حساب سازمان امور مالیاتی کشور بابت علی الحساب مالیات کرد.

نظر شما