شناسهٔ خبر: 34699526 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه مردم‌سالاری | لینک خبر

اخبار

صاحب‌خبر -

اکران «ماجرای نیمروز۲» در پاییز

فیلم سینمایی «ماجرای نیمروز۲» از مهر ماه اکران می‌شود. غلامرضا فرجی سخنگوی شورای صنفی نمایش درباره مصوبات جلسه این شورا در تاریخ ۲۰ مردادماه به ایسنا گفت: قرارداد فیلم سینمایی «ماجرای نیمروز۲» در سرگروه آزادی ثبت شد و این فیلم از سوم مهرماه بعد از فیلم «کوروکودیل» اکران می‌شود.
او افزود: در این جلسه کف فروش فیلم‌ها بررسی و اکران آن‌ها ادامه دارد.

عبدالله اسکندری در لامینور مهرجویی

عبدالله اسکندری  در تازه‌ترین فیلم داریوش مهرجویی حضور خواهد داشت تا «لامینور» ششمین همکاری او با مهرجویی پس از فیلم‌های هامون، بانو، پری، درخت گلابی و دختر دایی گمشده باشد.
به گزارش ایلنا، «لامینور» براساس فیلمنامه‌ای مشترک از وحیده محمدی فر و داریوش مهرجویی با مدیریت فیلمبرداری بهرام بدخشانی  به تهیه کنندگی رضا درمیشیان تولید می‌شود.

رمان «مه‌آلود» نقد می‌شود

رمان «مه‌آلود» نوشته الیستا آقائی نقد و بررسی می‌شود . به گزارش ایسنا، چهارمین نشست کانون فرهنگی ادبی خیال به این رمان ایرانی و علمی‌تخیلی  اختصاص دارد که روز پنجشنبه ۲۴ مردادماه از ۱۷ تا ۱۹ در خانه وارطان به نشانی خیابان فلسطین شمالی، میدان فلسطین، خیابان طالقانی غربی، شماره ۵۱۴  برگزار می‌شود.

کارگردان تگزاس ۲ برای انفرادی مجوز گرفت

مسعود اطیابی کارگردان فیلم سینمایی تگزاس ۲  برای ساخت پروژه سینمایی «انفرادی» به تهیه‌کنندگی ابراهیم عامریان مجوز گرفت. به گزارش روابط عمومی سازمان امور سینمایی و سمعی بصری، شورای صدور پروانه ساخت در ۱۹ مرداد با پنج فیلمنامه موافقت کرد. فیلمنامه‌های عاشقانه‌های یونس به تهیه‌کنندگی سیدحامد حسینی، کارگردانی مهدی حسینی وند و نویسندگی مشترک سیدحامد حسینی و مهدی حسینی وند و جعبه کوچک فلزی به تهیه‌کنندگی علی ژکان، کارگردانی محمد بصیری و نویسندگی مشترک علی ژکان و افرا ابراهیم نیا در جلسه اخیر شورای پرواه ساخت مجوز گرفتند.
همچنین در این جلسه فیلمنامه‌های انفرادی به تهیه‌کنندگی ابراهیم عامریان، کارگردانی سیدمسعود اطیابی و نویسندگی حمزه صالحی، ملاقات خصوصی به تهیه‌کنندگی ابراهیم طالشی مجیدی، کارگردانی و نویسندگی علی سراهنگ و روزی دو میلیون به تهیه‌کنندگی علی سرتیپی، کارگردانی مجید توکلی و نویسندگی جمیله دارالشفایی موافقت شورای ساخت سازمان سینمایی را اخذ کردند.

بیرقی «عامه‌پسند» را با فضای زنانه می‌سازد

سهیل بیرقی فیلم «عامه‌پسند» را با فضایی زنانه و در ادامه آثار قبلی‌اش می‌سازد. این فیلمساز اخیرا مجوز ساخت فیلمی اجتماعی با نام «عامه‌پسند» را دریافت کرده که این روزها در مراحل اولیه پیش‌تولید است. بیرقی درباره ساخت این فیلم به ایسنا می‌گوید: فیلمنامه «عامه‌پسند» آماده است و کارهای اولیه برای تولید انجام می‌شود. این فیلم در ادامه فیلم‌های قبلی من است که داستانش در فضایی زنانه روایت می‌شود.  او که سال قبل فیلم «عرق سرد» را روی پرده داشت، با اشاره به زمان‌بندی حدودا ۴۰ روزه برای فیلمبرداری افزود: تلاش می‌کنم فیلم را برای نمایش در جشنواره برسانم اما به هیچ عنوان برای این کار تعجیل نخواهم داشت و حاضر به قربانی کردن فیلم برای رساندن به جشنواره فجر نیستم؛ با این حال اگر همه چیز فراهم باشد تا فیلم به بهترین شرایط ساخته شود خیلی هم خوب خواهد بود که در جشنواره حضور داشته باشد.  بیرقی که خودش نویسنده و تهیه‌کننده «عامه‌پسند» هم هست، تاکید دارد:‌ سرمایه‌گذاری فیلم کاملا شخصی است و انگیزه‌ام برای تهیه‌کنندگی هم همین بوده که بدون مشارکت با نهاد و ارگانی، فیلم را به شکل مستقل و با استقلال کامل خود و گروهم بسازم تا برای نمایش در جشنواره یا اکران نیز اختیار با خودم باشد.
«عامه‌پسند» سومین فیلم بیرقی پس از «من» و «عرق سرد» است که هر دو اثر قبلی با محوریت یک شخصیت زن ساخته شده بود.

برچسب‌ها:

نظر شما