شناسهٔ خبر: 34698126 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

مرور حوادث چند روز اخیر چهارمحال و بختیاری

روزهای گذشته شهرهای چهارمحال و بختیاری شاهد حوادث و رخدادهایی از جمله غرق‌شدگی، حوادث رانندگی، کشف موادمخدر، تولد نوزاد در اورژانس، کشف گندم و مرغ قاچاق، دستگیری سارق، کشف کالای قاچاق، وقوع حریق، کشف موادمخدر و... بودند

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرکرد، در روزهای گذشته شهرهای چهارمحال و بختیاری شاهد حوادث و رخدادهایی ازجمله غرق‌شدگی، حوادث رانندگی، کشف موادمخدر، تولد نوزاد در اورژانس، کشف گندم و مرغ قاچاق، دستگیری سارق، کشف کالای قاچاق، وقوع حریق، کشف موادمخدر و... بودند که در ادامه مروری بر این حوادث و رخدادها داریم.

کشف 26 تن گندم فاقد مجوز در لردگان

سیروس میرزایی گفت: مأموران فرماندهی انتظامی خانمیرزا حین گشت‌زنی در محور لردگان به خانمیرزا، به یک‌دستگاه تریلر حامل بار مشکوک شدند و آن را متوقف کردند.

فرمانده انتظامی لردگان بیان داشت: در بازرسی از خودروی مذکور، 26 تن گندم فاقد بارنامه یا هرگونه مجوز قانونی کشف شد.

وی با بیان اینکه ارزش این محموله حدود 650 میلیون ریال برآورد شده است، اعلام کرد: گندم‌های کشف شده به اداره جهاد کشاورزی تحویل شد.

سارق زیورآلات کودکان در لردگان دستگیر شد

سیروس میرزایی گفت: در پی تماس شهروندی با مرکز فوریت‌های پلیسی  مبنی بر سرقت طلا و زیورآلات فرزند خردسالش در یکی از پارک‌های شهر لردگان توسط زنی ناشناس، اقدامات اطلاعاتی و عملیاتی پلیس جهت شناسایی و دستگیری  این سارق آغاز شد.

 فرمانده انتظامی شهرستان لردگان افزود: پس از حضور به موقع مأموران و تحقیقات میدانی مشخص شد، سارق زنی 28 ساله است که با ترفندهای مختلف طلا و زیورآلات کودکان را در شهر لردگان به سرقت می‌برد.

وی ادامه داد: این سارق زن با کمک همشهریان دستگیر و جهت ادامه رسیدگی و سیر مراحل قانونی به کلانتری محل منتقل شد.

میرزایی با بیان اینکه یک جفت گوشواره طلا متعلق به شاکی از وی کشف شد، خاطرنشان کرد: تحقیقات از متهم جهت تکمیل پرونده ادامه دارد.

پتوهای قاچاق به مقصد نرسید

یزدان حق پرست گفت: مأموران اداره مبارزه با قاچاق کالا و ارز پلیس آگاهی چهارمحال و بختیاری حین کنترل خودروهای عبوری یک‌دستگاه خودرو مظنون و پس از هماهنگی با مقام قضایی آنان را توقیف کردند.

رئیس پلیس آگاهی فرماندهی انتظامی چهارمحال و بختیاری ادامه داد: مأموران در بازرسی از خودروی توقیف شده 350 تخته پتوی قاچاق که به صورت غیرمجاز از استان‌های جنوبی به مقصد استان‌های غربی بارگیری شده بود کشف و یک نفر را دستگیر کردند.

 وی در پایان ارزش کالاهای مکشوفه را برابر نظر کارشناسان 400 میلیون ریال اعلام کرد و گفت: متهم به همراه پرونده تحویل مرجع قضایی شد.

کشف 1200 قطعه مرغ زنده قاچاق در لردگان

سیروس میرزایی گفت:  مأموران انتظامی  در حین گشت‌زنی در محورهای مواصلاتی شهرستان، به یک‌دستگاه وانت نیسان مشکوک و جهت بررسی بیشتر این خودرو را متوقف کردند.

فرمانده انتظامی شهرستان لردگان افزود:  در بازرسی از این خودرو تعداد 1200 قطعه مرغ زنده قاچاق فاقد هر گونه مجوز کشف شد.

وی تصریح کرد: ارزش ریالی این محموله توسط کارشناسان 360 میلیون ریال برآورد شده است.

نجات جان مسافران روشندل اداره بهزیستی استان اصفهان

غلامعلی نوربخش گفت: در پی وصول خبر وقوع یک فقره نقص فنی اتوبوس با مسافرین در تونل رخ و با توجه به اهمیت موضوع، بلافاصله تیم‌‌ گشتی پاسگاه پلیس‌راه شهرکرد-اصفهان جهت بررسی موضوع به محل اعزام شد.

رئیس پلیس‌راه چهارمحال و بختیاری ادامه داد: در بررسی‌های تکمیلی مشخص شد، یک‌دستگاه اتوبوس که در حال انتقال تعدادی از معلول و  روشن‌دل بهزیستی استان اصفهان به  شهرستان کوهرنگ بود، در داخل تونل رخ دچار نقص فنی شده است.

وی افزود: بعلت تراکم گاز در تونل و عدم امکان حرکت، اکثر سرنشینان اتوبوس دچار مشکلات تنفسی شده بودند که با حضور به موقع مأموران، مسافرین این اتوبوس سریعاً توسط خودرهای پلیس‌راه و خودروهای عبوری از داخل تونل خارج شدند.

نوربخش خاطرنشان کرد: با هماهنگی به عمل آمده، یک دستگاه اتوبوس جایگزین جهت جابجایی این افراد اختصاص داده شد و با تلاش ماموران وضعیت عبور و مرور وسایل نقلیه به حالت عادی در آمد.

پنج مصدوم در حادثه رانندگی

فرامرز شاهین از برخورد یک‌دستگاه پراید و پژو در محور لردگان به خوزستان خبر داد و گفت: این حادثه پنج مصدوم برجای گذاشت.

رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی چهارمحال و بختیاری ادامه داد: مصدومان حادثه جهت انجام اقدامات درمانی به بیمارستان شهدای لردگان منتقل شدند.

وقوع حریق در لردگان

علی محمدی‌مقدم امروز از وقوع حریق در جنگل‌های منطقه ارمند شهرستان لردگان خبر داد و گفت: آتش‌سوزی از عصر روز گذشته آغاز شد که به‌علت صعب‌العبور بودن منطقه اطفای حریق تا ساعت 9 شب به طول انجامید.

مدیرکل منابع‌طبیعی و آبخیزداری چهارمحال و بختیاری افزود: نزدیک به یک و نیم هکتار از جنگل‌های ارمند طعمه حریق شد، اما خوشبختانه آسیب به جنگل‌ها سطحی بود.

کشف موادمخدر

غلامعباس غلامزاده، گفت: طی ۲۴ ساعت گذشته ۱۱۰ کیلوگرم ماده مخدر تریاک در استان کشف شد.

فرمانده انتظامی چهارمحال و بختیاری افزود: این میزان موادمخدر از ۴ نفر که در قالب یک باند فعالیت می‌کردند، کشف شد و این افراد نیز دستگیر شدند.

وی ادامه داد: سه دستگاه خودرو از این سوداگران مرگ توقیف شد.

غرق شدگی مرد 27 ساله در استخر شیلات

فرامرز شاهین امشب در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شهرکرد از غرق‌شدگی مرد 27 ساله در استخر شیلات روستای گرداب بن خبر و گفت: کارشناسان فوریت‌های پزشکی بلافاصله به محل اعزام شدند و این مرد را از آب بیرون آوردند.

 رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی چهارمحال و بختیاری  افزود: متأسفانه عملیات احیای قلبی و ریوی بر روی این فرد موفقیت‌آمیز نبود.

2 کشته و 6 مصدوم در حادثه رانندگی

فرامرز شاهین از یک تصادف زنجیره‌ای در محور گندمان به بروجن خبر داد و اظهار داشت: در این حادثه یک‌دستگاه سمند، پراید پژو با هم برخورد کردند.

رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه حادثه رانندگی در محور بروجن به گندمان 8 مصدوم برجای گذاشت، خاطرنشان کرد: مصدومان با سه دستگاه آمبولانس به بیمارستان منتقل شدند.

وی ادامه داد: باتوجه به شدت جراحات 2 نفر از مصدومان در بیمارستان ولیعصر بروجن جان خود را از دست دادند.

شروع زندگی در آمبولانس اورژانس چمن گلی

محسن ابراهیمی گفت: درد زایمان  مادر ۲۵ساله در مازه سوخته بازفت  گزارش شد؛ پس از دریافت این گزارش بلافاصله کارشناسان فوریتهای پزشکی اورژانس پایگاه چمن گلی به محل حادثه شدند.

مدیر روابط عمومی سازمان اورژانس چهارمحال و بختیاری ادامه داد:کارشناسان اورژانس فورا در محل حادثه حاضر شدند که درد زایمان مادر شروع شده بود، پس از انتقال مادر به آمبولانس پس از طی مسیر مراحل درد مادر تشدید شده و در آمبولانس به کمک کارشناسان فوریتهای پزشکی اورژانس نوزاد دختر خود را بدنیا می آورد.

وی توضیح داد: بعد از انجام اقدامات درمانی از قبیل سرم و اکسیژن‌تراپی و کنترل خونریزی و مدیریت راه هوایی و اقدامات حمایتی برای نوزاد انجام گرفت؛ مادر و دختر در سلامتی کامل به مرکز درمانی چمن گلی  منتقل شدند.

انتهای پیام/68026/م

نظر شما