شناسهٔ خبر: 34674840 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

تقدیر از عکاس ایرانشناس در اختتامیه جشنواره ملی عکس شاهنامه

تهران-ایرنا- آیین پایانی دومین جشنواره ملی عکس شاهنامه همراه با تقدیر و رونمایی از نشان استاد افشین بختیار، عکاس ایرانشناس، برگزار می‌شود.

صاحب‌خبر -

جشنواره ملی عکس شاهنامه هر دوسال یکبار از سوی باشگاه شاهنامه پژوهان و باشگاه نقالان برگزار می‌شود و در دومین دوره آن آرامگاه فردوسی، موزه شاهنامه و اسطوره قزوین، باشگاه عکاسان جوان، پویش فردوسی و گروه هنری سی‌تاب مشارکت دارند.

 در این مراسم افشین بختیار، سیمون ایوازیان، کتایون قدس‌راد و علی میراسماعیلی از داوران این جشنواره به همراه  کورش جوادی بنیانگذار و دبیر جشنواره سخنرانی خواهند می کنند. در این رویداد از افشین بختیار عکاس طبیعت که سال هاست با عکس‌های خود در ایران شناسی فعالیت کرده است تقدیر خواهد شد.

افشین بختیار نزدیک به ۴۵ سال است به کار عکاسی در موضوعاتی از طبیعت، معماری، مردمی، صنعتی و هوایی از ایران و میراث فرهنگی و آثار باستانی مشغول بوده است. از او بیش از ۶۵ کتاب نفیس ایران‌شناسی به چاپ رسیده است که از میان آنها می‌توان به کتاب های از پاسارگاد تا داراب، ایران سرزمین افسانه ای، سفر به ایران، پرسپولیس، ایران و ایرانیان، هفت اقلیم، سیستان و بلوچستان، ایران سرای کهن و گیلان اشاره کرد. 


بختیار عکاس رسمی یونسکو در خاورمیانه همچنین مدتی طولانی عکاس رسمی مجموعه رسانه ای نشنال جغرافی در اروپا بوده و بیش از ٧۰ نمایشگاه بین‌المللی از آثارش برگزار شده است. آیین سپاس از این عکاس پیشکسوت و فعال در شناخت و معرفی ایران، آذر گذشته از سوی جشنواره ملی عکس شاهنامه در خانه اندیشمندان علوم انسانی برگزار شد. جشنواره سراسری عکس شاهنامه با هدف ارج نهادن و پاسداشت جایگاه بلند حکیم سخن فردوسی و شاهکار بی‌مانندش شاهنامه، همچنین تأثیر جلوه‌های زیبای شاهنامه و نمود شاهنامه در در زندگی اقوام ایرانی در گستره ایران بزرگ فرهنگی، هر دو سال یک بار از سوی باشگاه شاهنامه پژوهان و باشگاه نقالان برگزار خواهد شد.

 جشنواره ملی عکس شاهنامه یک جشنواره کاملاً مردمی و مستقل است که هر دوره با تقدیر از برگزیدگان این جشنواره به کار خود ادامه می دهد و  از دیگر بخش‌های آیین پایانی دومین جشنواره ملی عکس شاهنامه می‌توان به نقالی پریا ماوندی به همراه گروه شاهنامه‌خوانی کودکان اشاره داشت.

این مراسم پنج شنبه پیش رو (۲۴ مرداد) ساعت ۵ تا ۷ عصر به نشانی خیابان نجات اللهی، بوستان ورشو، خانه اندیشمندان علوم انسانی، سالن فردوسی برگزار می‌شود.

برچسب‌ها:

نظر شما