شناسهٔ خبر: 34674727 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: هنرآنلاین | لینک خبر

مرور پیش‌نویس سند موسیقی در حضور معاون امور هنری

در آخرین جلسه کمیسیون هنر و معماری شورای عالی انقلاب فرهنگی مقرر شد پس از جمع‌بندی نظرات، سند موسیقی تدوین و نهایی و برای بررسی و تصویب به این شورا ارائه شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش هنرآنلاین به نقل از روابط عمومی معاونت امور هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، جلسه کمیسیون هنر و معماری شورای عالی انقلاب فرهنگی درباره سند موسیقی با حضور معاون امور هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و اعضای کمیسیون برگزار شد.

در این جلسه، پیش‌نویس سند موسیقی مرور شد و سید مجتبی حسینی معاون امور هنری، محمد اله‌یاری مدیرکل دفتر موسیقی و اعضای کمیسیون نظرات و پیشنهادهای خود را درباره پیش‌نویس سند موسیقی طرح کردند و مقرر شد پس از جمع‌بندی نظرات، سند تدوین و نهایی و برای بررسی و تصویب به شورای عالی انقلاب فرهنگی ارائه شود.

محمد حسین ایمانی خوشخو رئیس کمیسیون هنر و معماری شورای عالی انقلاب فرهنگی نیز در این جلسه گفت: امیدواریم با تدوین سند موسیقی، سند سینما و موسیقی در شورای عالی بررسی و تصویب شود و با تصویب سند موسیقی ناهماهنگی‌هایی که در این حوزه وجود دارد برطرف شود.

سید مجتبی حسینی معاون امور هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در این جلسه با اشاره به جشنواره‌زدگی در هنر گفت: یکی از آسیب‌های امروز هنر، جشنواره زدگی و تعدد جشنواره‌هاست اما در میان این جشنواره‌های فراوان، رویدادها و جشنواره‌هایی هستند که بسیار اهمیت دارند و برای هنر مؤثرند. جشنواره ملی موسیقی جوان یکی از این جشنواره‌هاست که در سه بخش موسیقی نواحی، موسیقی ردیف دستگاهی و موسیقی کلاسیک است و بیش از 100 هنرمند و استاد شاخص داور جشنواره هستند. حضور حدود 800 جوان در این جشنواره نشان می‌دهد فردای موسیقی روشن و درخشان است.

او ادامه داد: جشنواره هنرهای تجسمی جوانان نیز از جمله این رویدادهاست که به‌صورت کارگاهی با حضور هنرمندان جوان کشور برگزار می‌شود و از رویدادهایی است که به آینده هنر ارتباط دارد. نوزدهمین جشنواره نمایش‌های آیین سنتی نیز از جشنواره‌هایی است که به آیین‌های نمایشی بومی و ایرانی می‌پردازد و رویدادی است که با محور هویت فرهنگی برگزار می‌شود. این سه جشنواره در مرداد و شهریورماه امسال برگزار می‌شوند و از جمله مهم‌ترین جشنواره‌های هنری هستند.

حمیدرضا نوربخش نیز در این جلسه گفت: جشنواره ملی موسیقی جوان از جدی‌ترین و معتبرترین جشنواره‌هاست و از مهم‌ترین رویدادهای استعدادیابی است.

در این جلسه، مدیر مرکز موسیقی صداوسیمای جمهوری اسلامی ایران نیز حضور داشت.

نظر شما