شناسهٔ خبر: 34666208 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

پروژه تالار مرکزی سنندج 55 درصد پیشرفت فیزیکی دارد

مسؤول عمرانی اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کردستان اظهار کرد: پیشرفت فیزیکی پروژه تا پایان سال 95 بیست و پنج درصد بود و از ابتدای سال97 تا به الان حدود30 درصد که پیشرفت فیزیکی پروژه را به 55 درصد رسانده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، آرمان جهان‌بین شامگاه امروز در بازدید خبرنگاران رسانه‌ها از پروژه‌های عمرانی سطح شهر سنندج و از جمله تالار مرکزی سنندج، اظهار داشت: این پروژه از ابتدای سال83 عملیات اجرایی آن در پنچ طبقه به مساحت 14 هزار مترمربع شروع به فعالیت کرده است.

وی افزود: پروژه تالار مرکزی سنندج از سال83 تا89  تحت پیمان شرکت روژیار با مبلغ پیمانی یک میلیارد تومان بود.

جهانبین تصریح کرد: به دلیل کمبود اعتبار، پروژه تالار مرکزی سنندج چند وقتی راکد ماند و در سال90 تا 92 شرکت شناژگر تکمیل فنداسیون و دیوارهای حائل مجموعه را با مبلغی قریب به۴  میلیارد تومان به عهده گرفت.

وی ادامه داد: شرکت سازه‌گر پیمانکار بعدی این پروژه بود که از سال92 تا95  پیمانکاری پروژه را بر عهده داشت و بیش از 3 میلیارد تومان اعتبار به این پروژه در این سه سال تعلق گرفته بود.

مسؤول عمرانی اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کردستان اظهار کرد: از سال93 پروژه از استانی به پروژه ملی تبدیل شد و میزان اعتباری که در سال96 به این پروژه از طرف اعتبارات ملی تعلق گرفت، حدود 2 میلیارد و 400 میلیون تومان بود و از ابتدای سال97 پروژه باردیگر به استانی تغییر کرد.

جهان‌بین در ادامه گفت: شرکت مهندسی ترپ در ابتدای سال 97 پیمانکاری پروژه را بر عهده گرفت و میزان اعتباری که برای این پروژه در سال 97 جذب شد در دو بخش ملی با بیش از 11میلیارد تومان و در بخش استانی با 2 میلیارد تومان پیش‌پرداخت و 6 میلیارد تومان اوراق بود.

وی افزود: پیشرفتریالی پروژه تا پایان سال 95 هشت میلیارد تومان در یک بازده 14 ساله بوده است و در سال 96 تا به امروز 21 میلیارد و 700 میلیون تومان پیشرفت ریالی داشته است.

مسؤول عمرانی اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کردستان به پیشرفت فیزیکی پروژه نیز اشاره و خاطرنشان کرد: پیشرفت فیزیکی پروژه تا پایان سال 95 حدود بیست و پنج درصد بود و از ابتدای سال 97 تا الان به 55 درصد رسیده است.

وی در پایان تصریح کرد:  براساس برآوردی که انجام شده است، 70 میلیارد تومان اعتبار برای پایان کار فیزیکی پروژه تا پایان سال اعتبار لازم است که 20 میلیارد تومان آن برای تجهیز تالار است.

به گزارش فارس؛ تالار مرکزی شهر سنندج از سال 82 با هدف بازسازی تخریب شده است و اکنون پس از 16 سال 55 درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

انتهای پیام/2330/79

نظر شما