شناسهٔ خبر: 34665231 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: خبرنامه دانشجویان ایران | لینک خبر

جزئیات درگیری خونین در محمودآباد

درگیری خونین امروز در شهرستان محمودآباد، بر اثر مالکیت شهرک قصر دریا صورت گرفته، مالکان مدعی‌اند که زمین برای آنهاست و از سوی دستگاه قضایی نیز حکم دارند.

صاحب‌خبر -

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از فارس، به گفته منابع محلی، درگیری خونین امروز در شهرستان محمودآباد، بر اثر مالکیت شهرک قصر دریا صورت گرفته، مالکان مدعی‌اند که زمین برای آنهاست و از سوی دستگاه قضایی نیز حکم دارند اما نیروی هوایی ارتش اجازه ورود مالکان به زمین را نمی‌دهند.

زمانی که مالکان خواستند وارد زمین‌شان شوند ابتدا تیر هوایی شلیک شد و پس از وارد شدن مالکان به منطقه نظامی نیروهای ارتشی به تیراندازی به‌سوی مالکان پرداختند که ۲ نفر در دم جان باخته و ۴ نفر مجروح شدند.

جان‌باختگان این درگیری دو مرد میانسال به نام‌های احمدپور و منجمیان بوده‌اند.

ظاهراً ۶ هزار متر مربع زمینی که در تصرف پادگان نیروی هوایی ارتش بود را طبق دادخواست شاکیان، دادگاه رسیدگی کرده و پادگان را محکوم و خلع ید کرد حتی در دادگاه تجدید نظر نیز باز هم محکوم شدند.

به‌دنبال این حکم، اجراییه صادر شد، شاکیان مدت‌ها پیگیر اجرای حکم بودند، سرانجام امروز مأموران قضایی برای اجرای حکم در محل حاضر شدند، فرمانده پادگان اجازه خواست تا با مافوقش در تهران هماهنگ کند، ظاهراً تهران اجازه این کار را به او نداد، مأموران قضایی هم صورت‌جلسه کردند و محل را ترک کردند.

پس از این، درگیری بین شاکیان و نیروهای پادگان صورت گرفت و این اتفاقات تلخ رخ داد.

اختلاف بر سر زمین

سردار سیدمحمود میرفیضی فرمانده انتظامی مازندران با تأیید این خبر گفت: درگیری به علت اختلافات بر سر زمین بوده است.

نتیجه را اعلام می‌کنیم

سرهنگ سیدحسن ابوترابی رئیس اداره روابط عمومی ارتش جمهوری اسلامی با تأیید کشته شدن ۲ شهروند مازندرانی در درگیری با نیروهای پادگان نیروی هوایی ارتش در محمودآباد، از برگزاری جلسه ویژه با حضور یکی از فرماندهان ارتش برای بررسی هرچه بیشتر این موضوع خبر داد و گفت: پس از بررسی موضوع نتیجه را اعلام می‌کنیم.

عوامل و خاطیان این حادثه دستگیر شدند/ ابراز همدردی با خانواده‌های جان‌باختگان و مصدومان

معاون سیاسی امنیتی استاندار مازندران در این‌باره اظهار کرد: در پی تنش به‌وجود آمده در اجرای رأی قطعی دستگاه قضایی در حوزه سرخرود متأسفانه این اقدام منجر شد یگان فرودگاه بیشه‌سر اقدام به تیراندازی به سمت معترضان کند.

حسین حسن‌نژاد افزود: در این حادثه ۲ نفر جان باختند و ۴ نفر نیز مصدوم و به بیمارستان منتقل شدند.

وی اضافه کرد: بلافاصله بعد از این اقدام شورای تأمین استان به ریاست استاندار برای بررسی دقیق وارد جلسه شدند و عوامل و خاطیان این حادثه دستگیر شدند.

معاون سیاسی امنیتی استاندار مازندران بیان کرد: دستگاه قضایی نیز با بررسی دقیق موضوع در این زمینه برخورد قاطع خواهد داشت.

این مسؤول ضمن ابراز همدردی با خانواده‌های جان‌باختگان و مصدومان گفت: با عوامل این ماجرا برخورد قانونی منسجم خواهد شد.

حسن‌نژاد در پایان خاطرنشان کرد: این ماجرا ناشی از اجرای رأی قضایی بوده و ارتباطی با مباحث زمین‌خواری و سیاسی ندارد.

نظر شما