شناسهٔ خبر: 34664018 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: بسیج نیوز | لینک خبر

رونق تولیدات کشاورزی در کرمانشاه

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه با تا کید برتوجه ویژه به بخش کشاورزی گفت : برنامه ای 3 ساله برای رونق تولیدات کشاورزی تدوین می شود .

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری بسیج از کرمانشاه مهندس نوربخش حاتمی صبح امروز شنبه در مراسم تجلیل از خبرنگاران که در سازمان جهاد کشاورزی کرمانشاه برگزار شد، اظهار داشت: استان کرمانشاه در بخش کشاورزی در جایگاه اصلی خود قرار ندارد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه افزود: این استان استانی پهناور و با پتانسیل و استعدادهای فراوانی در بخش کشاورزی است که لازم است در راستای ارتقاء بهره وری از آن استفاده کنیم.

این مسئول با بیان این که استان کرمانشاه دارای ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار هکتار وسعت است، گفت: بیش از یک میلیون و ۵۰۰ هزار هکتار جنگل و مراتع در سطح استان داریم که یک سرمایه ارزشمند است که باید در راستای اشتغالزایی از آن نهایت استفاده را داشته باشیم.

حاتمی بیان داشت: حدود ۹۵۰ هزار هکتار اراضی باغی و دیم داریم و به عنوان یکی از قطب های کشاورزی در کشور محسوب می شود.

وی تصریح کرد: با توانایی ها و پتانسیل های واقعی استان بسیار فاصله داریم و این در حالیست که مردم این استان شایسته وضعیت بیکاری، اقتصادی و معیشتی نیستند.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه بیان داشت: تا بحال نتوانستیم کشاورزی استان را خوب بشناسیم و آنرا به کشور معرفی کنیم و مهم ترین اتفاقی که باید در این راستا بیفتد معرفی بخش کشاورزی در استان است و سپس نشر آن به کل کشور است.

وی در بخش دیگری از سخنانش کرمانشاه را خواستگاه نخود و زعفران معرفی کرد و گفت: به اعتقاد بنده اگر زعفران و نخود استان را احیاء کنیم بخش زیادی از مشکلات اقتصادی استان حل و فصل خواهد شد.

این مسئول افزود: نخود کرمانشاه از بهترین و با کیفیت ترین محصولات کشور است و به عنوان یک محصول استراتژیک باید از تولید، فروش و ارزش افزوده نخود حمایت می کنیم.

حاتمی خاطر نشان کرد: همچنین کرمانشاه خواستگاه بهترین زعفران دنیا است و امروز هم بهارین و با کیفیت ترین زعفران در کرمانشاه تولید می شود و از آنجا که خاک خوبی برای کشت زعفران داریم و اشتغالزایی ۲۰۰ تا ۳۰۰ نفر روز را در سال به دنبال دارد لازم است به این موضوع توجه بیشتری شود.

وی از برگزاری جشنواره اسب کرد خبر داد و گفت: به زودی این جشنواره در ماهیدشت برگزار خواهد شد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه  یادآور شد: حدود ۱۲ هزار فارغ التحصیل بخش کشاورزی در استان داریم که می توانند بخش کشاورزی استان و حتی کشور را متحول کنند.

این مسئول با اشاره به اینکه بیش از ۹۸ درصد تمام محصولات کشاورزی دنیا در کرمانشاه قابلیت کاشت دارند، بیان داشت: خوشبختانه سرانه مصرف کودشیمایی و سم در کشور پایین تر از سرانه جهانی است و سرانه مصرف در استان کرمانشاه پایین تر از کشور است.

حاتمی همچنین از تدوین برنامه ۳ ساله جهت رونق تولیدات کشاورزی خبر داد و گفت: کشاورزی در استان کرمانشاه مظهر برون رفت از مشکلات و تحریم های اقتصادی است که لازم است از این مهم نهایت استفاده را داشته باشیم.

نظر شما