شناسهٔ خبر: 34654691 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

داشتن مهارت و انگیزه، لازمه جذب افراد در شهرداری مشهد

شهردار مشهد گفت: فردی که به این سازمان وارد می‌شود ضمن آشنایی اولیه با کار‌های محوله داشته و اینکه پیشرفت و انگیزه‌های لازم را داشته باشد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از  مشهد، محمدرضا کلائی شهردار مشهد با اشاره به  جذب برخی افراد، با افرادی که دارای نفوذ در شهرداری مشهد هستند، گفت: بر اساس یک روش سنتی و ابتدایی، افرادی که در اطراف مدیران تصمیم گیرنده و به اصطلاح دم دستی بودند, جذب می‌شدند  اما بسنده کردن به این روش به هیچ عنوان قابل قبول نیست و نیرو‌های جذب شده باید توانایی و انگیزه برای کار را داشته باشند.

او تصریح کرد: در شهرداری به دنبال طراحی الگویی هستیم که در آن تنها افراد دارای علاقه و توانایی و انگیزه لازم برای کار در این سازمان جذب شوند، بر اساس این الگو باید بتوانیم بر ورودی و خروجی‌های سازمان نظارت و کنترل بیشتری داشته باشیم، البته طراحی این الگو به هیچ عنوان کار ساده‌ای نیست.

شهردار مشهد گفت:  وجود درصد کمی از خطا در این بررسی‌ها بدیهی است، اما اگر این خطا و وجود افراد فاقد صلاحیت بیشتر از حد نرمال باشد این موضوع به اصل سازمان صدمه وارد خواهد کرد ضمن بیان این نکته که از اولین روزی که به عنوان شهردار مشهد انتخاب شدم گفتم که بدنه شهرداری بسیار قوی است و متخصصان بسیار خوبی در این سازمان وجود دارند.

کلائی در پاسخ به این سوال که چرا از روش‌های مرسومی مانند آزمون گرفتن از داوطلبان که افراد توانا در آن به راحتی شناسایی می‌شوند استفاده نمی‌شود، گفت: یازده نوع قرارداد در شهرداری مشهد داریم، چهار مورد نیازمند طی تشریفات و مراحل مشخص است و هفت نوع دیگر این نیاز را ندارند، برای گروه‌هایی که قرارداد با آن‌ها نیازمند طی تشریفات نیست و برای جذب آن‌ها آزمونی گرفته نمی‌شود باید الگویی وجود داشته باشد که شایسته‌ترین‌ها وارد مجموعه شهرداری شوند.

او تصریح کرد: حدود نیمی از مجموعه شهرداری دارای قرارداد‌های غیر دائم بوده و در رفت و آمد هستند، بخش دیگر کار این است که باید ارزیابی‌های ویژه‌ای برای افرادی که قرارداد‌های غیر دائم دارند، انجام شود تا مشخص شود در مدت زمانی که در سازمان شهرداری مشهد مشغول به فعالیت بوده چه کارآیی داشته اند لذا نمی‌توان آزمون ورودی برای این گروه تعیین کرد,اما به دنبال طراحی الگویی مناسب برای جذب شایسته‌ترین افراد در شهرداری هستیم.

شهردار مشهد گفت: وقتی فردی به این سازمان وارد می‌شود باید دو ویژگی مهم داشته باشد، اول اینکه آشنایی و زمینه اولیه را با کار‌های محوله داشته و دیگر اینکه برای پیشرفت و ترقی، انگیزه‌های لازم را داشته باشد, به هیچ عنوان فردی که در بدنه شهرداری جذب شده، اما در کناری نشسته و کار مفیدی انجام نمی‌دهد را تحمل نخواهم کرد و از بدنه شهرداری خارج می‌شود.

 
انتهای پیام//م.پ
 

طراحی الگو برای جذب مناسب ترین افراد در شهرداری مشهد

نظر شما