شناسهٔ خبر: 34615042 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: حوزه | لینک خبر

دوره «معارف مهدویت» در هرمزگان برگزار می شود

حوزه/معاون فرهنگی تبلیغی حوزه علمیه خواهران هرمزگان از برگزاری کارگاه «معارف مهدویت» با همکاری بنیاد فرهنگی حضرت مهدی موعود (عج) استان خبر داد.

صاحب‌خبر -

راضیه سلطان عباسی ندوشن در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در هرمزگان، گفت: کارگاه «معارف مهدویت یک» با حضور حجت الاسلام احمد فاضلی پور مدیر مدرسه علمیه حضرت ولی عصر (عج) شهرستان رودان و محقق و مدرس حوزه و دانشگاه، به مدت سه روز در مدیریت حوزه علمیه خواهران هرمزگان برگزار می شود.

معاون فرهنگی تبلیغی حوزه علمیه خواهران هرمزگان با اشاره به اهمیت و ضرورت مباحث مهدوی و تبیین و ترویج صحیح مهدویت در سطح جامعه اسلامی، خاطر نشان شد: با توجه به منویات رهبر معظم انقلاب و دکترین گفتمان سازی مهدویت هدف از برگزاری دوره های آموزشی ترویج و تبیین معارف مهدویت و تربیت طلاب با نظریه جامعه مهدویت است.

وی، دانش افزایی و توانمندسازی مبلغه ها در جهت معرفت افزایی و گسترش معارف و فرهنگ مهدوی در جامعه بخصوص در میان جوانان و در نتیجه تشکیل و زمینه سازی حکومت مهدوی را از اهداف دیگر برگزاری دوره های مهدوی عنوان کرد.

عباسی با بیان اینکه دوره کوتاه مدت معارف مهدویت به مدت سه روز و با حضور 30 نفر از داوطلبان برگزار می شود، خاطر نشان شد: در آینده، دوره «کوتاه مدت دو» و دوره «بلند مدت مهدویت» با نام تربیت مربی معارف مهدویت  برگزار خواهد شد.

معاون فرهنگی تبلیغی حوزه علمیه خواهران هرمزگان اظهار کرد: طلاب بعد از دوره سه روزه «معارف مهدویت یک» و برگزاری آزمون و کسب نمره و عضویت در پرتال جامع مهدویت گواهی نامه الکترونیکی به آن ها صادر شده و یک صفحه شخصی در پرتال جامع مهدویت به آن ها اختصاص داده می شود و در نهایت به عنوان کارشناس مهدویت در همایش ها و دوره های آموزشی در استان از توانمندی های علمی آن ها استفاده می شود.

 وی با اشاره به انگیزه بومی سازی اساتید آموزشی دوره های مهدوی، تصریح کرد: مبلغان بعد از دوره و کسب آموزش های لازم در مناسبت هایی همچون غدیر، محرم، صفر، در حسینیه ها، پایگاه های بسیج، تکایا، کانون مساجد و اداره ها و ... به نشر معارف مهدویت خواهند پرداخت.

نظر شما