شناسهٔ خبر: 34570835 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: دانشجو | لینک خبر

تحریف بیانات رهبر انقلاب در بی‌بی‌سی + عکس

بی بی سی فارسی در اقدامی غیرحرفه‌ای بیانات مقام معظم رهبری در دیدار با جمعی از زوج‌های جوان را تحریف کرد.

صاحب‌خبر -

 به گزارش گروه دیگر رسانه‌های خبرگزاری دانشجو، در حالی که رهبر انقلاب در دیدار جمعی از زوج‌های جوان در فروردین ۱۳۹۸ با اشاره به مسئله جمعیت در کشورهای مختلف و ایران فرمودند: « افزایش فرزند باید به صورت یک فرهنگ دربیاید. شما ببینید، در بعضی از کشورهای غربی ــ مثلاً در آمریکا ــ خانواده‌ای پانزده تا بچّه دارند، بیست تا بچّه دارند و از این قبیل،  تشویق [هم] میشوند و هیچ کس مذمّتشان نمیکند. اما نوبت به کشور ما که میرسد، این طرف قضیه تشویق میشود، [یعنی] کم‌فرزندی و مانند اینها. بنابراین این هم یک نکته است که ان‌شاءالله باید مورد توجه باشد.»

 

 

اما بی بی سی فارسی در اقدامی غیر حرفه ای، با تحریف بیانات مقام معظم رهبری نوشت "آیت‌الله خامنه‌ای: در کشورهای غربی از جمله ایالات متحده آمریکا هر خانواده‌ بین ۱۵ تا ۲۰ فرزند دارد و کسی با این کار مخالف نیست."

 

 

بی بی سی با استناد به این تحریف خود و برای زیر سوال بردن بیانات مقام معظم رهبری در سایت خود نوشت: «بنابر آمار رسمی دولت آمریکا، متوسط تعداد اعضای خانوار در آمریکا در سال ۲۰۱۸ میلادی ۳.۴ بوده است. یعنی هر خانواده ۱.۹ فرزند دارد.»

این در حالی است که رهبر انقلاب نفرمودند که هر خانواده آمریکایی ۱۵ یا ۲۰ فرزند دارد بلکه ایشان تاکید داشتند در کشور‌های غربی برای خانواده‌هایی که فرزندان زیاد دارند، تسهیلات قائل شده و از این خانواده‌ها حمایت می‌شود.

نظر شما