شناسهٔ خبر: 34555907 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: دانشجو | لینک خبر

ثبت‌نام تکمیل ظرفیت پایه هشتم مدارس سمپاد آغاز شد

مرکز استعداد‌های درخشان و دانش‌پژوهان جوان در اطلاعیه‌ای اعلام کرد: داوطلبان شرکت در آزمون تکمیل ظرفیت پایه هفتم به هشتم می‌توانند برای ثبت نام به سامانه hoosh ۸.medu.ir مراجعه کنند.

صاحب‌خبر -
به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری دانشجو، داوطلبان می‌توانند برای شرکت در آزمون تکمیل ظرفیت پایه هشتم با مراجعه به سامانه hoosh۸.medu.ir ثبت نام کنند.

طبق اعلام مرکز استعداد‌های درخشان و دانش پژوهان جوان؛ شرایط ثبت‌نام برای شرکت در این آزمون معدل کل ۱۹ به بالا است و تمام دانش آموزان پایه هشتم دارای شرط مذکور امکان شرکت در این آزمون را دارند و به خانواده‌ها توصیه می‌کنیم دانش‌آموزان را برای ورود به این مدارس تحت فشار نگذارند.

پیش از این فاطمه مهاجرانی رئیس مرکز ملی پرورش استعداد‌های درخشان و دانش‌پژوهان جوان در گفتگو با تسنیم گفته بود: "برای برگزاری این آزمون با دانش‌آموزانی که هم‌اکنون در مدارس سمپاد هستند کاری نداریم، چون آن‌ها آزمون داده‌اند و بار هر کم و کیفی که آزمون سال گذشته داشت، پذیرفته شده‌اند؛ بنابراین ما، اما و اگری روی دانش‌آموزان نداریم.

هر سال تعدادی از دانش‌آموزان به‌دلیل ریزش از مدارس سمپاد خارج می‌شوند و از طرف دیگر برای برخی مدارس بسیار کمتر ظرفیت اعلام شد؛ بنابراین مدارس خالی ماندند، با توجه به اینکه جمعیت ۱.۵ درصد دانش‌آموزی را در پایه ششم هدف می‌گیریم می‌توان گفت: از حد استاندارد تیزهوشان هم ظرفیت کمتر اعلام شد، به همین دلیل آزمون تکمیل ظرفیت برای پایه هشتم را برگزار می‌کنیم.

آزمون تکمیل ظرفیت پایه هشتم مدارس سمپاد نیمه‌های مرداد برگزار می‌شود و تمام دانش‌آموزانی که شرایط را دارند می‌توانند متقاضی شوند که ظرفیت حدود ۴ هزار نفر اعلام شده است. "

نظر شما