شناسهٔ خبر: 34496424 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: ایکنا | لینک خبر

امام جمعه موقت کوهبنان مطرح کرد:

بدبینی زوجین؛ عامل مؤثر در تزلزل کانون خانواده

کانون خبرنگاران نبأ ــ حجت‌الاسلام احمد ابراهیمی با بیان اینکه مهریه سنگین پایه استحکام خانواده نیست، گفت: زن و مرد باید به نیازهای عاطفی هم توجه کنند، در کنار هم احساس آرامش و امنیت داشته باشند، در سختی‌ها یار و غم‌خوار همدیگر باشند و نسبت به هم بدبین نباشند.

صاحب‌خبر -

به گزارش کانون خبرنگاران ایکنا، نبأ؛ حجت‌الاسلام احمد ابراهیمی، امام جمعه موقت کوهبنان، 11 مردادماه در خطبه‌های نماز جمعه این شهرستان با تسلیت سالروز شهادت امام جواد(ع)، گفت: مأمون و معتصم عباسی هم‌عصر امام جواد(ع) بودند، دو حاکم جبار و ستمگری که جفاهای زیادی در حق امام داشتند.
وی بیان کرد: امام جواد(ع) در سن کم به امامت و رهبری جامعه اسلامی رسید در حالی که ایشان از نظر علم و معرفت به کمال واقعی رسیده بود و به سؤالات شعیان و علما پاسخ صریح و منطقی می‌‌داد.
ابراهیمی با اشاره به سالروز شهادت شیخ فضل‌الله نوری و سالروز ازدواج حضرت علی(ع) و حضرت زهرا(س)، اظهار کرد: خانواده، مستحکم‌ترین بنیاد است. لذا، ازدواج باید آگاهانه، عاقلانه، به موقع و آسان باشد.
وی تأکید کرد: مهریه سنگین پایه استحکام خانواده نیست؛ دولت بایستی در راستای فراهم کردن اشتغال، تهیه مسکن و وام برای ازدواج جوانان تلاش کند.
امام جمعه موقت کوهبنان ادامه داد: زن و مرد باید به نیازهای عاطفی هم توجه کنند، در کنار هم احساس آرامش و امنیت داشته باشند، در سختی‌ها یار و غم‌خوار همدیگر باشند و نسبت به هم بدبین نباشند.
حجت‌الاسلام ابراهیمی اظهار کرد: ۱۲ مرداد سالروز تأسیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی است که در برنامه‌ریزی و برگزاری مناسبت‌های طی سال از جمله دهه فجر، یوم‌الله ۲۲ بهمن ، ۱۳ آبان و...دخیل است.
وی گفت: سالروز حقوق بشر اسلامی و کرامت انسانی را در پیش داریم در حالی که این امر حربه‌ای برای تسلط ابرقدرت‌ها بر کشورهای ضعیف شده است. البته این مهم هویت جامعه در جهان است و امروز عربستان بزرگ‌ترین ناقض حقوق بشر اسلامی است.
خطیب جمعه کوهبنان با اشاره به ۱۶ مردادماه، سالروز تأسیس جهاد دانشگاهی و 17 مردادماه سالروز شهادت مظلومانه حجاج خانه خدا در سال ۶۶ به دست حاکمان سعودی، بیان کرد: عربستان نمی‌تواند ادعای خدمت به جامعه اسلامی و برگزاری صحیح مراسم حج را داشته باشد، چون آنان حامی صهیونیست‌ها و وهابی‌ها هستند.
وی ادامه داد: اشغال فلسطین، وضعیت بحران در یمن، نیجریه، آفریقا و آمریکا بخشی از چالش‌های جهان اسلام است که از سوی استکبار جهانی و حامی آنان رقم خورده است.
ابراهیمی به سالروز شهادت محمود صارمی و روز خبرنگار اشاره کرد و افزود: این قشر شب و روز در عرصه خبر و اطلاع‌رسانی تلاش می‌کنند که باید این روز را به جامعه خبری شهرستان تبریک بگویم.
خطیب جمعه کوهبنان بیان کرد: اخیرا شاهد توقیف نفتکش کشورمان از سوی انگلیس و در کنار آن شاهد ائتلاف دزدان دریایی بودیم و برخی کشورها اعتراض خود را به این ائتلاف اعلام کردند اما این طرح نیز با شکست مواجه می‌شود و ایران اسلامی با قدرت و اقتدار به دشمنان پاسخ خواهد داد.
نامجو‌ کوهبنانی
انتهای پیام

نظر شما