شناسهٔ خبر: 34492617 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه توسعه‌ایرانی | لینک خبر

پرداخت ۲۰۰۰میلیارد تومان تسهیلات اشتغال روستایی پرداخت بخشی از معوقات کارگران راه‌آهن احمدآباد رفسنجان وام مسکن به درد کارگران نمی‌خورد

اخبار کارگری

صاحب‌خبر -

مدیرعامل صندوق کارآفرینی امید خبر داد:

پرداخت ۲۰۰۰میلیارد تومان تسهیلات اشتغال روستایی

مدیرعامل صندوق کارآفرینی امید از اختصاص دو هزار میلیارد تومان تسهیلات اشتغال روستایی در سال ۹۸ خبر داد و گفت: طرح روستای بدون بیکار تا پایان سال در ۱۰۰ روستای کشور اجرا خواهد شد. اصغر نوراله‌زاده در گفت‌وگو با ایسنا، از اختصاص ۱۳۰۰ میلیارد تومان تسهیلات اشتغال روستایی در کل کشور طی سال گذشته تاکنون خبر داد و گفت: این میزان تسهیلات پرداختی، حدود ۲۳هزار طرح اشتغالزایی خرد و کوچک را شامل می‌شود. وی گفت: صندوق کارآفرینی امید از ابتدای سال گذشته تاکنون بیش از ۲۰۰۰ میلیارد تومان تسهیلات اشتغالزایی در کشور پرداخت کرده و در قالب انعقاد تفاهم‌نامه با سایر موسسات، نهادهای خیریه و دستگاه‌های دولتی نیز بیش از ۷۰۰۰ میلیارد ریال تسهیلات اختصاص داده است. مدیرعامل صندوق کارآفرینی امید ادامه داد: در راستای برنامه‌ها و هدفگذاری صورت گرفته درصدد هستیم تا امسال دو هزار میلیارد تومان تسهیلات را با اولویت مناطق محروم و روستایی پرداخت کنیم و از این طریق به سمت تکمیل زنجیره ارزش از تولید تا عرضه برویم. نوراله زاده همچنین از اجرای طرح روستای بدون بیکار در بیش از ۷۰ روستای کشور خبر داد و گفت: تعداد این روستاها تا پایان امسال به بیش از ۱۰۰ روستا می‌رسد. وی افزود: یکی از برنامه‌های در دست اجرای صندوق کارآفرینی امید، طرح روستای بدون بیکار است که این طرح در قالب اعطای وام‌های اشتغال برای مشاغل خرد و کوچک در روستاها به اجرا درمی‌آید.

به گفته مدیرعامل صندوق کارآفرین امید با اجرای این طرح ضمن کاهش بیکاری و افزایش تولید و بهره‌وری جلوی مهاجرت روستاییان به شهرهای بزرگ گرفته می‌شود.

    

پرداخت بخشی از معوقات کارگران راه‌آهن احمدآباد رفسنجان

نماینده رفسنجان و انار در مجلس گفت: بخشی از معوقات کارگران خطوط ریلی احمدآباد رفسنجان با پیگیری‌های لازم با مدیرعامل شرکت راه‌آهن پرداخت شد. احمد انارکی محمدی در گفت‌وگو با ایرنا افزود: راه‌آهن احمدآباد رفسنجان زیر نظر راه‌آهن بندرعباس است و این کارگران با شرکت تراورز قرارداد دارند و کار تعمیرات و اصلاح خطوط ریلی این منطقه را انجام می‌دهند. انارکی محمدی تصریح کرد: این کارگران صبح روز پنجشنبه حقوق خرداد ماه خود را دریافت کردند اما مشکلات بیمه‌ای و حقوق ۴۰ روز گذشته از مطالبات آنهاست که پیگیری می‌شود. وی خاطرنشان کرد: تاکنون مبلغ ۵۰۰هزار تومان نیز بابت سبد حمایتی ماه مبارک رمضان و ۱۵۰هزار تومان عیدی عید فطر و ۲۰۰هزار تومان بابت ماموریت‌های مقابله با سیل به همراه حقوق و مزایا تا پایان تیرماه پرداخت شد.

    

یک فعال صنفی:

وام مسکن به درد کارگران نمی‌خورد

نایب رئیس کانون عالی انجمن های صنفی کارگران با بیان اینکه وام‌های مسکن کمکی به خانه‌دار شدن کارگران نمی‌کند، اجرای سیاست کاهش قیمت مسکن و اجاره‌بها از سوی دولت را خواستار شد. ناصر چمنی در گفت‌وگو با ایسنا با تاکید بر تامین مسکن مناسب و ارزان برای کارگران اظهار کرد: تامین مسکن ارزان یک الزام قانونی است و دولت باید به وظایف اجتماعی خود در قبال کارگران و کارمندان در خصوص تامین مسکن ارزان قیمت عمل کند. هیچ فرقی میان کارگر و کارمند نیست و کارمندان هم نیاز به مسکن دارند منتها کارگران و گروه‌های محروم و روستایی به لحاظ داشتن سرپناه و خانه در اولویت هستند. وی ادامه داد: همچنان که بودجه مناطق محروم بیش از بودجه مناطق برخوردار تصویب می‌شود باید دهک‌های پایین درآمدی هم در بحث سهمیه‌بندی کالا و مسکن ارزان قیمت بیشتر مورد توجه قرار بگیرند.

نایب رئیس کانون عالی انجمن های صنفی کارگران با بیان اینکه تصمیماتی که در حوزه مسکن گرفته می‌شود نباید یک‌سویه باشد، گفت: اینکه تنها برای یک گروه یا قشر خاص خانه‌سازی کنیم، درست نیست و همه گروه‌ها به ویژه طبقات متوسط و گروه‌های کم‌درآمد باید در برنامه‌ریزی‌ها و طرح‌های مسکن جای داشته باشند.

 

نظر شما