شناسهٔ خبر: 34302706 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

معاون ایران‌ایر اعلام کرد:

ثبت رکورد تعویض موتور ایرباس در یک روز

برهان محمودی

معاون مهندسی و تعمیرات ایران ایر، از ثبت رکورد تعویض موتور شماره یک ایرباس ۳۰۰-۶۰۰ هما در طول کمتر از ۱۷ ساعت خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار مهر، سیدحسام الدین سیدین در حاشیه رونمایی از هواپیمای ایرباس ۳۰۰-۶۰۰ ایران‌ایر که برای پروازهای حج در حال آماده‌سازی است، در جمع خبرنگاران گفت: قسمت مهندسی و تعمیرات هما وظیفه تعمیر و تامین سلامت هواپیماها را بر عهده دارد و طبق برنامه‌های مدون و دستورالعمل‌های طراحی شده تمامی اجزا، سیستم ها و بدنه هواپیما تحت کنترل است.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه در جریان حج تمتع امسال، انجام تمامی پروازها بر عهده هما است، افزود: از پیش از آغاز عملیات حج تمتع، اقدامات گسترده‌ای در زمینه فنی هواپیما داشتیم و همه هواپیماهای مورد استفاده در حج، پیش از آغاز پروازها مورد چک و بازرسی قرار گرفت.

معاون مهندسی و تعمیرات ایران‌ایر افزود: با توجه به اینکه مانیتورینگ فنی هواپیماها همواره در حال انجام است، متوجه شدیم موتور شماره یک ایرباس A ۳۰۰-۶۰۰ نیاز به تعویض دارد و این هواپیما، اگرچه عملیاتی است و ایراد خاصی ندارد؛ اما لازم بود تا موتور آن تعویض شود. به همین منظور، به مدت یک روز این ایرباس از رده عملیاتی خارج شد و موتور دیگری که در کارگاه موتور ایران ایر تهیه شده بود، به جای موتور شماره یک آن نصب خواهد شد.

به گفته سیدین، تمامی مهندسان و تکنسین‌های هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران در طول مدت عملیات حج به شهرها و فرودگاه هایی که در آن عملیات حج انجام می‌شود، سفر می‌کنند تا هر کدام از هواپیماهای هما که نیاز به تعمیر و بازرسی داشته باشد، مانیتورینگ شوند.

وی ادامه داد: ایرباس ۳۰۰-۶۰۰ ایران ایر در طول یک روز، مورد تعویض قرار گرفت؛ اما در شرایط عادی تعویض موتور هواپیما تا سه روز به طول می‌انجامد، این اقدام در نوع خود یک رکورد محسوب می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: در حال حاضر در آشیانه تعمیرات هما یک فروند چارلی دلتا بویینگ ۷۴۷ تحت چک C، یک فروند ای تی آر تحت چک A و یک فروند ایرباس ۳۰۰ در حال تعویض موتور است.

نظر شما