شناسهٔ خبر: 34302691 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

سردار سلامی:

سردار سلامی: هیچ پهپاد ایرانی تاکنون ساقط نشده است

خرم‌آباد - ایرنا - فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: رسماً اعلام می‌کنم هیچ پهپادی از ایران تاکنون ساقط نشده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا، سرلشکر حسین سلامی روز چهارشنبه در حاشیه بازدید از آزاد راه در دست ساخت خرم آباد - اراک در جمع خبرنگاران با بیان اینکه دشمنان ما اگر مستنداتی در این ارتباط دارند باید به اثبات برسانند اظهار داشت: پهپاد ایران سه ساعت و ۴۰ دقیقه بر فراز آب‌های خلیج فارس در گردش بوده و از مجموعه شناورهای منطقه‌ای و فرامنطقه ای تصاویر مستقیمی را ارسال کرده که بخشی از این تصاویر را برای ملت ایران و افکار عمومی جهان نشان دادیم.

وی افزود: امروز در جهان هیچکس حرف بدون استناد را نمی‌پذیرد، دشمنان اگر می توانند فیلم اصابت و قطعات ایرانی بودن پهپاد را نشان دهند.

سردار سلامی با تاکید بر اینکه قاطعانه می گویم این یک دروغ بزرگ است و ما اثبات کردیم دروغ است، افزود: دشمنان هم ادعای خود را اثبات کنند.

فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی اظهار داشت: دشمن همه راه‌ها و آزمون‌ها را در مورد ملت بزرگ ایران امتحان کرده از تحریم گرفته تا ایجاد ارعاب و تهدید به جنگ اما جهان نتیجه این فشارها را دید و متوجه شد که ایران نه تنها کشوری فوق العاده قدرتمند است بلکه صاحب اراده برای بکارگیری قدرت نیز هست.
وی خاطرنشان کرد: ایران از اعمال قدرت خود برای دفاع از منافع ملت و ارزش‌های خود کوتاه نخواهد آمد.
سردار سلامی گفت: در هیچ صحنه‌ای از آرایش جنگی دشمن نمی‌هراسیم بدین معنی که اول عمل می‌کنیم سپس حرف میزنیم و در این مقطع بر سکوی عمل نشسته ایم.
وی در پایان افزود: ظرف هفته‌ها و ماه‌های گذشته جهان اقتدار نوین ملت ایران را لمس کرد امت دشمنان این مسئله را بیشتر از دیگران احساس کردند.

به گزارش ایرنا، آمریکا که نتوانست ادعای خود مبنی بر سرنگونی یک پهپاد ایرانی را ثابت کند، به تازگی مدعی شده که هفته گذشته «شاید یک پهپاد دیگر» را هم ساقط کرده باشد؛ «کنت مک‌کنزی» رئیس فرماندهی مرکزی ارتش آمریکا (سنتکام) روز سه‌شنبه در مصاحبه‌ای با شبکه سی. بی. اس مدعی شد: مثل همیشه این یک مساله پیچیده تاکتیکی است. ما معتقدیم دو پهپاد بود. نظر ما این است که رویارویی موفقی با دو پهپاد داشتیم. شاید دو پهپاد بود که البته اطلاعی از آن نداریم.
هفته گذشته دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا مدعی شد که ناو آمریکایی «یو. اس. اس باکسر» یک پهپاد ایرانی را سرنگون کرده است؛ آمریکایی‌ها نتوانستند ادعای خود را ثابت کنند.
همچنین این ادعا به سرعت توسط مقامات ارشد نظامی و دیپلماسی کشورمان تکذیب و ساعاتی بعد با انتشار تصاویر گرفته شده توسط پهپاد مورد ادعای ترامپ از همان ناو و چند کشتی آمریکایی دیگر بی‌اعتبار شد.
به اعتقاد بسیاری از کارشناسان، سرنگونی پهپاد آمریکایی توسط نیروهای هوافضای سپاه پاسداران موجب شد تا ترامپ برای کاستن از شدت این زیان و اعاده حثیت چنین ادعایی را مطرح کند.
حتی برخی رسانه‌ها این احتمال را مطرح کردند که ناو آمریکایی احتمالاً یک پهپاد اماراتی را سرنگون کرده است.

۷۲۷۴/۶۰۶۰

نظر شما