شناسهٔ خبر: 34302564 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

در گفتگو با خبرگزاري صدا و سيما مطرح شد؛

نیازمند اعتبار برای مقاوم سازی ساختمان‌ها هستیم

رئیس دانشگاه خواجه نصیرالدین طوسی : برای مقاوم سازی ساختمان‌های قدیمی و با قدمت ۴۰ یا ۵۰ ساله نیازمند اعتبار دولتی هستیم

صاحب‌خبر -

فرهاد یکه یزدان دوست در مصاحبه اختصاصی با خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما درباره فرسودگی ساختمان پردیس دانشگاه خواجه نصیرالدین طوسی افزود: جمعیت دانشجویی کشور یک تناسب بی نظیری در سطح جهان دارد به طوریکه از ۸۰ میلیون جمعیت کشور، ۵ میلیون نفر دانشجو هستند.
وی با اشاره به حوادث طبیعی در کشور گفت: به هر حال برخی حوادث طبیعی به ساختمان‌ها از جمله ساختمان دانشگاه‌های دولتی و غیردولتی آسیب می‌زند که منجر به ویرانی بنا و از دست دادن شماری از هموطنان می‌شود.

<div id="video-display-embed-code_3763103"><script type="text/JavaScript" src="https://http://www.iribnews.ir/fa/news/play/embed/2483527/3763103?width=350&height=250"></script></div>


یزدان دوست با بیان اینکه سلامت، ایمنی و محیط زیست از رئوس برنامه‌های دانشگاه صنعتی خواجه نصیرالدین طوسی است افزود: بر اساس قوانین ایمنی، در مرحله اول دنبال این موضوع هستیم که شاهد بروز حوادث و اتفاقات تلخ در دانشگاه نباشیم و در مرحله دوم ساختمان‌ها را بهسازی کنیم و به همین منظور به شدت به دنبال یکپارچه سازی و تمرکز در دانشگاه هستیم.
وی با بیان اینکه در یک برنامه متمرکز، پردیس این دانشگاه که دچار مشکل شده است، مقاوم سازی می‌کنیم گفت: در ابتدای سال تحصیلی کار‌ها را به گونه‌ای تنظیم
می‌کنیم که بازسازی صورت گیرد و از طرف دیگر یکپارچه سازی دانشگاه را هم مدنظر قرار می‌دهیم.
یزدان دوست با بیان اینکه با توجه به شرایط موجود نیازمند پشتیبانی هستیم افزود: موضوع بهسازی ساختمان‌های فرسوده دانشگاه مغفول مانده است که باید طرح مقاوم سازی ساختمان‌ها اجرا شود و با همکاری و پشتیبانی دولت می‌توانیم مقاوم سازی را انجام دهیم.

<div id="video-display-embed-code_3763104"><script type="text/JavaScript" src="https://http://www.iribnews.ir/fa/news/play/embed/2483527/3763104?width=350&height=250"></script></div>


وی با بیان اینکه باید با همین بودجه اندک، مقاوم سازی ساختمان‌ها را اجرا و به شرایط مطلوب تبدیل کنیم گفت: نیازمند یک نگاه ویژه به اعتبار مالی دانشگاه‌ها هستیم، زیرا به عنوان یک مجموعه دولتی، وابسته به اعتبارات دولتی هستیم تا بتوانیم در فصل تابستان مقاوم سازی ساختمان‌های دانشگاه را انجام دهیم.
رئیس دانشگاه خواجه نصیرالدین طوسی با بیان اینکه ساختمان نوساز و قدیمی با قدمت ۴۰ تا ۵۰ ساله در این دانشگاه وجود دارد افزود: مهمترین موضوع بهسازی و مقاوم سازی ساختمان‌های دانشگاه است که در دستور کار قرار گرفته است.

توسعه برنامه‌های بین المللی دانشگاه خواجه نصیرالدین طوسی

رئیس دانشگاه خواجه نصیرالدین طوسی گفت: دانشگاه خواجه نصیرالدین طوسی رتبه و جایگاه خوبی در سطح منطقه و جهان دارد و برنامه‌های بین المللی آن توسعه پیدا می‌کند.
فرهاد یکه یزدان دوست در ادامه مصاحبه اختصاصی افزود:​ دانشگاه خواجه نصیرالدین طوسی یکی از دانشگاه‌های برتر است که با وجود محدودیت‌ها و تنگنا‌ها (به دلیل بحث ارز) توانسته وضعیت علمی خود را توسعه دهد.
وی گفت: دانشگاه خواجه نصیرالدین طوسی در نخستین دوره فعالیت بین المللی خود از روسیه و در دوره دوم و سوم از هلند و کره دانش آموخته داشته است و تلاش می‌کند به عنوان یکی از ۵ دانشگاه برتر در سطح بین الملل پیشتاز باشد.
یکه یزدان دوست با بیان این که دانشگاه خواجه نصیرالدین طوسی رتبه و جایگاه خوبی در سطح منطقه و جهان دارد افزود: با وجود رتبه و جایگاه مناسب، برنامه‌های بین المللی این دانشگاه همچنان توسعه پیدا می‌کند.

نظر شما