شناسهٔ خبر: 34302522 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

مصرف برق در یک کلانشهر ایران به مرز هشدار رسید

تهران-ایرنا- طبق گزارش پهنه‌بندی مصرف برق کشور برای امروز (چهارشنبه ۲ مرداد)، کلانشهر شیراز در وضعیت هشدار قرار گرفت و پنج استان و ۲ کلانشهر در وضعیت زرد مصرف قرار دارند.

صاحب‌خبر -

 پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت نیرو روز چهارشنبه به نقل از شقایق یوسفی کارشناس ارشد مدیریت مصرف برق توانیر گزارش داد، مصرف برق شهر شیراز با عبور بیش از سه درصدی مصرف  از سقف مجاز و قرار گرفتن در محدوده قرمز مصرف، کاهش ۱۰درصدی مصرف برق این کلانشهر را در جهت حفظ پایداری و جلوگیری از محدودیت احتمالی شبکه ضروری توصیف کرد.
وی  مصرف برق در استان‌های مرکزی، لرستان، اردبیل و آذربایجان شرقی و غربی همچنین کلانشهرهای مشهد و تبریز را در محدوده زرد ذکر کرد که کاهش پنج درصدی مصرف برق مشترکان این مناطق را الزامی ساخته است.
این کارشناس  از مشترکان برق در این مناطق درخواست کرد تا با بهره‌گیری از الگوی کاهش مصرف، بهینه‌سازی مصرف برق را با اجرای راهکارهای ساده به مرحله اجرا بگذارند.
یوسفی استفاده از دور کند کولرهای آبی، تنظیم برودت کولرهای گازی روی ۲۴ درجه، استفاده از نور طبیعی در ساختمان‌ها و انتقال زمان استفاده از وسایل برقی پرمصرف مانند اطو، ماشین ظرفشویی، لباسشویی و جاروبرقی به زمان غیرپیک و پرهیز از هم‌زمانی مصرف به ویژه در ساعات پیک روز (۱۲ تا ۱۶) را از جمله راهکارهای کاهش ۱۰ درصدی مصرف برق بیان کرد.

نظر شما