شناسهٔ خبر: 34302519 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

جانشین دبیر کل حزب همت:

شورایاری‌ها نماد حرکتی جهادی و فراجناحی است

71995

جانشین دبیرکل حزب همت گفت: حضور افراد باسلایق و دیدگاه‌های مختلف سیاسی در نهاد شورایاری، نماد یک حرکت جهادی و فراجناحی است.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایسنا، مرتضی فغانی - جانشین دبیر کل حزب همت در حاشیه همایش بزرگ همیاران محلات تهران که در حسینیه اعظم مهربانی‌های شهرستان ری برگزار  شد، با بیان این مطلب گفت: شورایاری‌ها می‌تواند الگوی بارزی برای اداره امور کشور با مشارکت مستقیم مردم فارغ از جناح بندی‌های سیاسی است.

وی در ادامه گفت: رقابت مردم در انتخابات شورایاری‌های محلات به جریان‌های بزرگ سیاسی کشور می‌آموزد که برای خدمتگزاری صادقانه و حرکت در مسیر توسعه و آبادانی باید روحیه‌ای جهادی و دیدگاهی فراجناحی داشت.

فغانی با اشاره به اینکه برخی متعقدند  که شورایاری‌ها نهادی صرفا مشورتی است، افزود: حضور افرادی متخصص و مطالبه‌گر در این شوراها می‌تواند این نهاد را به یک بازوی قدرتمند برای مدیریت شهری تبدیل کند که تحقق این مهم آثار مثبت اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی زیادی را برای محلات به ارمغان خواهد آورد.

جانشین دبیر کل حزب همت افزود: مشارکت فعالانه مردم در امور اجرایی و سیاسی کشور علاوه بر ارتقاء سرمایه اجتماعی، زمینه ساز همدلی برای تحقق نظام شایسته سالاری و در نهایت جلوگیری از رانت و فساد خواهد شد.

وی حضور جوانان با انگیزه و تحصیل‌کرده در پنجمین دوره انتخابات شورایاری‌های محلات تهران را نشانه علاقمندی این قشر برای مسئولیت‌پذیری بیشتر دانست و گفت: طی چهار دهه گذشته تا کنون تجربه نشان داده که هر جا مردم به ویژه جوانان برای انجام امور پیشقدم شده‌اند، موفقیت‌های خوبی بدست آمده است.

فغانی با اشاره به اینکه سهم محلات شهرستان ری از مجموع ٣٧٤ محله تهران کمتر از شش درصد است، افزود: متاسفانه سال‌هاست که ری عمده بار مشکلات کلانشهر تهران را از جمله دفن زباله - فاضلاب و انواع آلودگی‌های زیست محیطی را بر دوش می‌کشد، ولی سهم مناسبی از درآمدها و عمران آن ندارد که امیدوارم در دوره جدید، شورایاری‌های محلات این شهرستان بتوانند معضلات را به گوش مسئولان برسانند و حقوق واقعی شهروندان ری را مطالبه کنند.

گفتنی است، در این مراسم علاوه بر حضور جمعی از اعضای شورایاری‌های محلات تهران تنی چند از نمایندگان مجلس شورای اسلامی، اعضای شورای اسلامی شهر تهران، مسئولین محلی و مردم حضور داشتند.

انتهای پیام

نظر شما