شناسهٔ خبر: 34302461 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: میزان | لینک خبر

رئیس شورای عالی سیاسی یمن:

توقف عملیات نیروهای یمنی علیه عربستان به پایان یافتن حملات ریاض بستگی دارد

رئیس شورای عالی سیاسی یمن در دیدار با اعضای گروه بین المللی بحران ضمن تاکید بر عدم وابستگی نیرو‌های یمنی به هیچ کشور خارجی، از مذاکرات صلح استقبال کرد.

صاحب‌خبر -
از پیشنهاد مذاکره گروه بین المللی بحران استقبال می‌کنیم/ به هیچ کشور خارجی وابسته نیستیمبه گزارش  گروه بین الملل   خبرگزاری میزان ؛ «مهدی المشاط» رئیس شورای عالی سیاسی یمن در دیدار با گروه بین المللی بحران ضمن تاکید بر عدم وابستگی نیرو‌های یمنی به هیچ کشور خارجی، از مذاکرات صلح پیشنهادی استقبال کرد.

المشاط در دیدار با گروه بین المللی بحران از پیشنهاد این گروه مبنی بر مذاکره با ریاض استقبال کرد.

مشاط ضمن رد ادعای کشورهای عربی درباره وابستگی نیرو‌های یمنی به ایران، از ادامه تلاش‌ها برای کاهش تنش‌ها در یمن خبر داد.

رئیس شورای عالی سیاسی یمن با اشاره به نادرست و ناخوشایند توصیف کردن ادعای دروغ وابستگی نیرو‌های یمنی به ایران، اظهار داشت این مدعیان خود از نادرست بودن این اظهارات خبر دارند. با این وجود مکررا آن را به زبان می‌آورند.

مشاط در ادامه مشکل این کشور‌ها را نه وابستگی نیرو‌های یمنی به ایران بلکه عدم تبعیت آن‌ها از کشور‌های متجاوز اعلام کرد.

وی در ادامه گفت: " اگر یمنی‌ها قابل خریداری بودند رژیم سعودی مدت‌ها پیش آن‌ها را خریده بود. ما به هیچ کس وابسته نیستیم. "

این مقام یمنی می‎افزاید: ما برای توقف کامل عملیات موشکی و هوایی آمادگی کامل داریم مشروط بر آن که ائتلاف سعودی نیز تجاوزات خود به یمن را متوقف کند.
 
وی افزود که "ما آماده‎ایم انتقال کمک‌های انسان دوستانه از طریق بنادر را تسهیل و فرآیند سیاسی در محیط آرام را آغاز کنیم."

رئیس شورای عالی سیاسی یمن با اشاره به عدم پایبندی متجاوزان به توافق آتش بس در «الحدیده» و پیاده سازی یکجانبه مفاد این توافق از سوی نیرو‌های یمنی، از پیشنهاد گروه بین المللی بحران برای آغاز مذاکرات یمن و عربستان برای دستیابی به صلح استقبال کرد.

مشاط در پایان اظهار داشت در روز‌ها و هفته‌های اخیر شاهد بازگشت شماری از رهبران و سران متجاوز هستیم که زندگی عادی خود را از سر گرفته و از امنیت و ثبات بهرمند هستند.

انتهای پیام/

نظر شما