شناسهٔ خبر: 34302383 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: قدس آنلاین | لینک خبر

وزیر راه و شهرسازی:

مردم در خرید مسکن عجله نکنند

وزیر راه و شهرسازی گفت: مردم در خرید مسکن عجله نکنند تا بتوانیم با رشد قیمت حباب‌گونه مسکن مقابله کنیم.

صاحب‌خبر -

قدس آنلاین: محمد اسلامی وزیر راه و شهرسازی در حاشیه جلسه صبح امروز هیأت دولت با اشاره به رشد قیمت حباب گونه مسکن اظهار کرد: تنها راه مقابله با این موضوع تحمل مردم و خردید نکردن است. به مردم توصیه می کنم که در خرید مسکن عجله نکنند.

وی ادامه داد: در این ماه شاهد توقف رشد بادکنکی مسکن بودیم که همین موضوع به آرام شدن فضا کمک کرده است.

وزیر راه و شهرسازی تصریح کرد: قشری که واقعا نیازمند مسکن هستند به نقش و مساعدت دولت نیازمندند.

وزیر راه و شهرسازی تصریح کرد: برنامه ما هم به طور جدی شروع شده است و رسانه‌ها می‌توانند از این برنامه‌ها گزارش هفتگی تهیه کنند. غیر از تکمیل حدود ۵۵ هزار مسکن مهر، ساخت مسکن نیز شروع شده است.

وی افزود: قیمت مسکن در تهران افت کرده است و شاهد تأثیر آن در شهرستان‌ها نیز هستیم. البته قیمت مسکن تابع عرضه و تقاضا نیست و سوداگران نیز در این بازار حضور دارند. از سویی پروانه‌های صادر شده در سال‌های گذشته برای ۱۵۰ متر به بالاتر بوده ولی بیشتر معاملات در مورد مسکن‌های زیر ۱۰۰ متر است یعنی نیاز بازار مسکن زیر ۱۰۰ متر است.
اسلامی اظهار کرد: در آستانه عید غدیر ساخت ۱۵۰ واحد جدید را آغاز می‌کنیم تا نهضت خانه‌سازی در کشور فراگیر شود.
وی بیان کرد: اقدامات لازم برای مسکن در تهران، مهم ترین دستور کارماست؛ چراکه بیشترین حجم مشکلات در تهران است.
اسلامی اظهار کرد: ما با اتصال متروی هشتگرد سعی داریم تا این منطقه را تبدیل به محیطی کنیم که سریعتر مردم از آن استفاده کنند. البته این اتفاق به زودی رخ خواهد داد.
وی ادامه داد: برای پرند، قطار حومه ای را فعال کرده ایم. همچنین تفاهم نامه ای را هفته پیش امضا کرده ایم تا متروی تهران – پرند از دو مسیر به صورت ریلی مورد بهره برداری قرار گیرد.
اسلامی اظهار کرد: همه این ها برنامه اجرایی و زیرساختاری است که توأمان سعی داریم رفاه را برای مردم آن منطقه ایجاد کنیم؛ مردمی که استطاعت خریدشان با خانه هایی که در این مناطق است، انطباق بیشتری دارد.

انتهای پیام/

نظر شما