شناسهٔ خبر: 34302045 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: شبستان | لینک خبر

فرماندار پیشوا:

پیشوا نیازمند تزریق کالاهای اساسی بیشتری است

فرماندار شهرستان پیشوا گفت: با توجه به جمعیت زیاد قشر کارگر در پیشوا، نیازمند نگاه ویژه مسئولان استانی و تزریق کالاهای اساسی بیشتری در این شهرستان هستیم.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از ورامین، حسین عباسی در جلسه ستاد تنظیم بازار که با حضور رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان تهران برگزار شد، بیان کرد: مساحت کل شهرستان ۲۰۱ هکتار است که از این مقدار ۱۴ هزار هکتار اراضی حاصلخیز کشاورزی است و قطب اقتصادی کشاورزی و دامپروری استان و کشور محسوب می شود.

 

وی با بیان اینکه شهرستان پیشوا بزرگترین منطقه گلخانه ای کشور است، تصریح کرد: ۱۴۰۰ هکتار از اراضی شهرستان زیر کشت گلخانه ای قرار دارد و ۶۳۰ گلخانه فعال سالانه ۳۹۰ هزار تن محصول گلخانه ای در پیشوا تولید می کنند.


 
وی گفت: شهرک صنعتی پیشوا ۱۴۰۰ هکتار مساحت دارد و تاکنون حدود ۷۵ قرارداد منعقد شده که ۲۵ مورد اجرایی شده اما متأسفانه تنها حدود ۱۰ کارخانه در شهرک فعال هستند.


 
عباسی با اشاره به محدودیت شعاع ۱۲۰ کیلومتری به عنوان علت اصلی مهجوریت شهرک صنعتی پیشوا، ادامه داد: تاکنون تلاش های زیادی صورت گرفته و امیدواریم سال جدید مسئولان استانی با اتخاذ سیاست های متناسب با نیازهای منطقه گشایشی در مشکلات شهرک صنعتی ایجاد کنند تا با استقرار کارخانجات و صنایع در اینجا زمینه اشتغال جوانان و رونق تولید فراهم شود.
 

وی تأکید کرد: با توجه به ظرفیت های شهرستان پیشوا در حوزه کشاورزی، ایجاد حلقه اتصال بین کشاورزی و صنعت می تواند زمینه شکوفایی اقتصادی را در شهرستان فراهم کند که در این زمینه هم نیاز به مساعدت دستگاه های فرادستی در استان تهران داریم.


 
فرماندار شهرستان پیشوا با اشاره به تولید سالانه ۳ هزار و ۷۵۰ تن محصولات باغی در شهرستان، گفت: ۵ هکتار گلخانه گل زینتی داریم که سالانه ۲ میلیون گل شاخه بریده تولید و صادر می کنند و جزو برندهای ملی و بین المللی محسوب می شوند.


 
وی افزود: در بخش دامپروری ۲۰۰ بهره بردار فعال هستند و ۶۰ هزار رأس دام سبک و ۴۹ هزار دام سنگین در ۸۹۰ واحد دامپروری وجود دارد.


 
عباسی به ظرفیت های شهرستان در تولید محصولات کشاورزی و دامی اشاره و عنوان کرد: شهرستان پیشوا با تولید سالانه  ۶۹ هزار تن شیر رتبه ششم، ۴۶۰۰ تن گوشت قرمز رتبه سوم ، ۱۲۰۰ تن تولید گوشت سفید  رتبه یازدهم، ۵ هزار و ۸۵۰ تن تخم مرغ رتبه هشتم، ۴۸۸ هزار قطعه ماهی زینتی رتبه هشتم و با تولید ۱۲۵ تن ماهی رتبه چهارم استان را داراست.
 


وی با بیان اینکه ۳۴۰۰ واحد صنفی و ۹ اتحادیه در شهرستان پیشوا فعال هستند، گفت: اصناف همواره نقش مؤثری در کنترل و تنظیم بازار بر عهده دارند و در شهرستان پیشوا نیز به دلیل عقاید قوی مذهبی که بر بازاریان حاکم است و و علقه ای که با نظام اسلامی اسلامی دارند شاهد کمترین تخلفات صنفی هستیم.
 

فرماندار شهرستان پیشوا افزود: از اواسط سال گذشته که نوسانات نرخ ارز باعث تغییر لحظه ای قیمت ها در بازار شد، خوشبختانه در پیشوا با همکاری اصناف و اتحادیه ها شرایط آرامی بر بازار حاکم بود.
 


وی خاطرنشان کرد: در کنار نظارت بر بازار که وظیفه حاکمیتی دولت است باید نگاه ویژه حمایتی نیز به بخش اقتصادی کشور وجود داشته باشد و تنها در این صورت می توان آرامش و ثبات قیمت ها  را در بازار ایجاد کرد.


 
نماینده عالی دولت در شهرستان پیشوا بیان کرد: با توجه به اینکه قشر غالب شهرستان پیشوا را طبقات متوسط و کارگر تشکیل می دهند، نیازمند نگاه ویژه استان در تنظیم بازار و تزریق کالاهای اساسی بیشتری به منطقه هستیم.


 
وی افزود: همه مجموعه ها نقاط ضعفی دارند و تلاش می کنیم تا نقاط قوت را تقویت کنیم که این نیازمند همکاری گروهی است و البته همه مسئولان شهرستان در تنظیم بازار فعالیت خوبی دارند ولی همواره باید به دنبال ارائه خدمات مطلوب تر به مردم باشیم.


 
عباسی تصریح کرد: پیشوا به واسطه نقشی که در شکل گیری انقلاب اسلامی با قیام ۱۵ خرداد سال ۴۲ دارند شایسته بهترین خدمان هستند و ما مسئولان نیز وظیفه انسانی و قانونی خود را نسبت به آنها انجام می دهیم.

نظر شما