شناسهٔ خبر: 34289440 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: العالم | لینک خبر

گزارش مرکز حقوق بشر بحرین از شمار سلب تابعیت شدگان طی نیمه نخست امسال

مرکز حقوق بشر بحرین طی گزارشی اعلام کرد که در نیمه نخست سال جاری میلادی (۲۰۱۹) ۳۳۴ شهروند این کشور به دست رژیم آل خلیفه سلب تابعیت شدند.

صاحب‌خبر -

العالم ـ بحرین

به گزارش شبکه تلویزیونی اللؤلؤه بحرین، در بیانیه مرکز حقوق بشر بحرین آمده است: از ماه ژانویه تا ماه ژوئن سال جاری میلادی همچنین ۲۶۱ بحرینی از جمله ۲۳ کودک به دست نیروهای امنیتی دستگیر شدند.

مرکز حقوق بشر بحرین در ادامه با بیان اینکه موارد تهدید و انتقام گیری از معارضان بحرینی در سال ۲۰۱۹ افزایش یافته است، از جامعه جهانی خواست تا به مقام های این کشور برای توقف خشونت علیه معارضان فشار بیاورند.

رژیم بحرین از سال ۲۰۱۲ میلادی سلب تابعیت از مخالفان خود را آغاز کرد که براساس گزارش‌های نهادهای حقوق بشری تعداد سلب تابعیت شدگان در این کشور در حدود ۹۹۰ نفر تخمین زده می‌شود.

پیش تر «میشل باشله» کمیسر عالی حقوق بشر سازمان ملل متحد در بیانیه‌ای نسبت به محاکمه دسته جمعی و ناعادلانه شماری از زندانیان در بحرین ابراز نگرانی کرده بود.

به گزارش ایرنا، سازمان عفو بین الملل هم در گزارشی اعلام کرد که سرکوب آزادی بیان در بحرین همچنان به صورت گسترده ادامه دارد.

در مقابل گروه‌های مدافع حقوق بشر بارها رژیم آل خلیفه را به خاطر سرکوب مخالفان محکوم کرده و خواستار اصلاحات در نظام سیاسی این کشور شده‌اند.

نظر شما