شناسهٔ خبر: 34289416 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

نخستین پیش‎دبستانی دانش‎آموزان با نیازهای ویژه استان در شیروان ایجاد می‎شود

بجنورد- ایرنا- رییس اداره آموزش و پرورش استثنایی خراسان شمالی گفت: عملیات اجرایی نخستین مرکز پیش دبستانی برای دانش آموزان با نیازهای ویژه استان به زودی در شیروان آغاز خواهد شد.

صاحب‌خبر -

علی متقیان روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: یکی از خیرین شیروان ساخت این مرکز پیش دبستانی را متقبل شده که در زمینی به مساحت هزار و ۵۰۰ متر مربع و زیربنای ۴۰۰ متر مربع با چهار کلاس ساخته می شود و گنجایش پذیرش ۵۰ دانش آموز را خواهد داشت.

وی هزینه پیش بینی شده برای ساخت این مرکز پیش دبستانی را ۱۰ میلیارد ریال عنوان کرد و گفت: تاکنون پوشش دانش آموزان پیش دبستانی با نیازهای ویژه پراکنده بود که با احداث این مرکز، تحصیل آنان متمرکز و به صورت تخصصی تر امکانپذیر می شود.

متقیان با اشاره به اینکه این مرکز با رویکرد مداخله به هنگام برای زیر پوشش بردن دانش آموزان با نیاز ویژه فعال می شود، افزود: در این مرکز کودکان زیر چهار سال با مشکلات جسمی حرکتی، اوتیسم و ناشنوایی و کم توان ذهنی چهار سال به بالا پذیرش می شوند.

رییس اداره آموزش و پرورش استثنایی خراسان شمالی گفت: دانش آموزان در این مرکز از خدمات آموزشی و توانبخشی با رویکرد خانواده محور برخوردار می شوند و علاوه بر پوشش آموزشی آنان، دوره های آموزشی مورد نیاز برای خانواده آنان برگزار می شود.

متقیان افزود: در این مرکز به دانش آموزان با نیازهای ویژه خدمات گفتار، کاردرمانی و مشاوره تخصصی ارائه می شود.

هم اکنون در شیروان ۱۷۲ دانش آموز با نیازهای ویژه در ۲ مدرسه خاص و ۱۰۰ دانش آموز با نیازهای ویژه نیز در مدارس عادی تحصیل می کنند.

۷۱۸۶/۵۱۳۲

نظر شما