شناسهٔ خبر: 34284296 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

"دور باطل" در موزه هنرهای معاصر اهواز

اهواز - ایرنا - پرفورمنس "دور باطل" با هنرمندی مریم حسینی و بیتا حسنی دو هنرمند اهوازی عصر سه شنبه در اطراف موزه هنرهای معاصر اهواز برگزار شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا این برنامه از ساعت ۱۹ تا ۲۰ در محوطه بیرونی موزه هنرهای معاصر اهواز در اعتراض به تعطیلی این موزه برگزار شد.

یکی از اجراکنندگان این اجرای هنری بیان کرد: این پرفورمنس در اعتراض به تعطیل بودن موزه هنرهای معاصر است چراکه این موزه کاملاً تعطیل شده و حتی بهره بردار نیز دیگر از آن استفاده نمی‌کند در حال حاضر نیز رستوران آن تعطیل شده و بخش‌هایی از موزه نیز مسدود شده است.

مریم حسینی افزود: در حال حاضر موزه هنرهای معاصر اهواز نگهبان و کادر اداری ندارد و طی ماه‌های گذشته درهای آن قفل بوده است که اجرای ما در اعتراض به این وضعیت است.

وی در خصوص نحوه اجرای این پرفورمنس بیان کرد: روبان‌های سیاهی دور تا دور ساختمان پیچیده شدند و پس از آن آگهی‌های باطل شد روی دیوارهای موزه چسبانده می‌شود که اعلام کنیم ما هنرمندان با دست خودمان موزه را باطل کردیم و دیگر نیازی به وعده مسئولان استان نیست.

این هنرمند بیان کرد: امیدواریم تصاویر این حرکت به دست مسئولان برسد، ما سعی خود را می‌کنیم و این تنها کاری است که از دستمان برمی آید.

به گزارش ایرنا پرفورمنس یک روزه "دور باطل" عصر سه شنبه در محوطه بیرونی موزه هنرهای معاصر اهواز توسط بیتا حسنی و مریم حسینی اجرا شد.

موزه هنرهای معاصر اهواز در ۲ طبقه و پنج گالری در سال ۱۳۸۸ گشایش یافت این موزه شهریور ۹۴ در قراردادی هفت ساله به بخش خصوصی واگذار شد که واگذاری آن واکنش و اعتراض بسیاری از هنرمندان را در پی داشت.

از زمان واگذاری این موزه به بخش خصوصی تاکنون هنرمندان تجسمی موفق به برگزاری برنامه‌های خود در این مکان نشده‌اند و اعلام کرده‌اند سپردن آن به بخش خصوصی برای تبدیل به مکانی برای برپایی جشن‌های خانوادگی، در تضاد با ماهیت این موزه و توهین به هنرمندان استان است.

پس از اعتراضات فراوان هنرمندان تجسمی و فعالان فرهنگی استان خوزستان بالاخره در آبان ماه سال ۹۶ پیگیری وضعیت موزه هنرهای معاصر اهواز به دستگاه قضائی سپرده شد که در همان زمان مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان اعلام کرد: برای بازپس گیری موزه هنرهای معاصر اهواز با یک وکیل قرارداد نیز منعقد شده تا مسائل بازپس گیری موزه را پیگیری کند و روند قانونی و قضائی کار در حال انجام است.
محمد جوروند تاکید کرد: تلاش اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان باز پس گیری موزه هنرهای معاصر اهواز از بخش خصوصی است چراکه سرمایه گذار بخش خصوصی، اهداف تعیینشده در قرارداد مانند فعالیت‌های حوزه تجسمی را عملی نکرده است و هنرمندان تجسمی از عملکرد او دراین مکان فرهنگی رضایت ندارند.

/ ‏۶۰۰۲/‏۷۱۶۴

نظر شما