شناسهٔ خبر: 34283316 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: جماران | لینک خبر

حرفه‌آموزی، کمکی به اشتغال کشور در سال رونق تولید

مدیرکل زندان‌ها و اقدامات تامینی و تربیتی خراسان جنوبی ب ا بیان اینکه حرفه‌آموزی در سال رونق تولید می‌تواند به اشتغال کشور

صاحب‌خبر -

مدیرکل زندان‌ها و اقدامات تامینی و تربیتی خراسان جنوبی ب ا بیان اینکه حرفه‌آموزی در سال رونق تولید می‌تواند به اشتغال کشور کمک کند، گفت: بحث بازاریابی بسیار حائز اهمیت است که در این راستا توانسته ‌ا یم بازار فروش محصولات زندانیان را پیدا کنیم.

به گزارش ایسنا منطقه خراسان جنوبی، علی هاشمی، امروز 1 مرداد، در جمع خبرنگاران اظهار کرد: در سال گذشته 166 دوره فنی و حرفه‌ای برای زندانیان استان برگزار شده که از این تعداد 122 دوره با شرکت 2004 نفر از فنی و حرفه‌ای، 38 دوره با شرکت 1531 نفر از جهادکشاورزی و شش دوره با شرکت 82 نفر از صنایع دستی بوده است.

وی گفت: در مجموع 3617 نفر در این دوره‌ها ثبت نام کردند که از این تعداد 3158 نفر در آزمون‌های مهارتی شرکت کرده و 2763 نفر در آزمون قبول شدند.

مدیرکل زندان‌ها و اقدامات تامینی و تربیتی خراسان جنوبی افزود: در سال جاری نیز 39 دوره مهارتی فنی و حرفه‌ای برگزار شده که 37 دوره با شرکت 680 نفر فنی و حرفه‌ای و دو دوره با شرکت 80 نفر توسط جهاد کشاورزی بوده است.

هاشمی تصریح کرد: دوره‌‌های مهارتی در حوزه‌های فناوری خودرو، جوشکاری، خیاطی، پیرایشگری، برق ساختمان، تعمیر لوازم خانگی، تعمیر آبگرمکن، تعمیر پکیج، رشته‌های کشاورزی، دامپروری و صنایع دستی و حرفه‌های مختلف صنعت ساختمان بوده است.

وی ادامه داد: همچنین برای نخستین بار در کشور، هفته آینده مسابقات مهارت زندانیان خراسان جنوبی با حضور 35 شرکت کننده برگزار می‌شود.

مدیرکل زندان‌ها و اقدامات تامینی و تربیتی خراسان جنوبی خاطرنشان کرد: این مسابقات تاکنون در هیچ زندانی برگزار نشده و برای اولین بار در استان خواهد بود و در پایان نیز جوایز ارزنده‌ای به نفرات برتر اعطا می‌شود که این افراد می‌تواند در مسابقات مهارت سطح کشور نیز شرکت کنند.

هاشمی با بیان اینکه دوره‌های مفیدی با هماهنگی سازمان فنی و حرفه‌ای در زندان‌های استان انجام می‌شود، اظهار کرد: تمام دوره‌های برگزار شده در زندان به صورت رایگان است.

وی با بیان اینکه یکی از اهداف سازمان زندان‌ها نیز حرفه‌آموزی و اشتغال زندانیان است، افزود: بسیاری از زندانیان که وارد زندان می‌شوند حرفه‌ و اشتغالی ندارند و دچار آسیب می‌شوند.

مدیرکل زندان‌ها و اقدامات تامینی و تربیتی خراسان جنوبی یادآور شد: زندانیان دوره‌هایی که می‌بینند، مرکز امور خدمات اجتماعی و مراقبت بعد از خروج وام‌هایی به آن‌ها پرداخت می‌کند تا با ایجاد اشتغال بازگشت مجددی به زندان نداشته باشند.


انتهای پیام انتهای پیام

نظر شما