شناسهٔ خبر: 34283299 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: جماران | لینک خبر

کمبود فضای آموزشی در مسکن مهر کمک 15 میلیاردی برادران خیر مدرسه‌ساز سمنانی به مدرسه مسکن مهر

مدیرکل نوسازی،توسعه و تجهیز مدارس استان سمنان از کمک 1.5 میلیارد تومانی یک خیر مدرسه‌ساز برای ساخت یک مدرسه در مسکن مهر سمنان خبر

صاحب‌خبر -

مدیرکل نوسازی،توسعه و تجهیز مدارس استان سمنان از کمک 1.5 میلیارد تومانی یک خیر مدرسه‌ساز برای ساخت یک مدرسه در مسکن مهر سمنان خبر داد.

محمد هژبری در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا-منطقه سمنان اظهار کرد: در همه سایت‌های مسکن‌مهر این استان بو به ویژه مسکن مهر سمنان با کمبود جدی فضای آموزشی مواجه است.

وی با بیان اینکه دولت امسال یک‌هزار میلیارد تومان برای ساخت مدارس مشارکتی کشور اختصاص داده افزود: در حال حاضر همه پروژه‌های مشارکتی استان فعال و در حال تکمیل هستند.

مدیرکل نوسازی،توسعه و تجهیز مدارس استان از برنامه‌ریزی برای ساخت 30 مدرسه در مسکن مهر استان خبر داد و گفت: با وجود نیاز بالای مسکن مهرهای استان به فضای آموزشی ، این سایت‌ها با کمبود مدرسه مواجه‌اند .

هژبری با بیان اینکه بیش از 10 هزار واحد مسکونی در سایت های مسکن مهر استان ساخته شده ادامه داد: تاکنون تنها سه مدرسه در مساکن مهر استان ساخته شده که جوابگوی این نیاز نیست لذا ساخت 30 مدرسه دیگر در مسکن مهر استان در دستور کار این اداره کل قرار دارد.

مدیرکل نوسازی،توسعه و تجهیز مدارس استان با بیان اینکه یک مدرسه 12 کلاسه خیرساز در مسکن مهر سمنان ساخته می‌شود گفت: قرارداد این پروژه روز گذشته به امضای خیرین دکتر علی حسینیان،دکتر حسین حسینیان و مهندس سعید حسنیان  و نوسازی مدارس استان رسیده است.

وی از مشارکت15 میلیارد ریالی این سه خیر خبر داد و گفت: مابقی هزینه‌های ساخت این مدرسه 12کلاسه از اعتبارات دولتی تامین می‌شود.

هژبری با بیان اینکه مدرسه خیرساز برادران حسینیان در زمینی به متراژ ۴۵۰۰ متر مربع ساخته می شود ادامه داد: ساختمان این مدرسه در 2000مترمربع ساخته می‌شود.

وی هزینه ساخت این مدرسه را 56 میلیارد ریال برآورد کرد و گفت: قررداد احداث این مدرسه بین نوسازی،توسعه و تجهیز مدارس استان ،مجمع خیرین مدرسه‌ساز سمنان و برادران حسینیان منعقد شده است.

مدیرکل نوسازی،توسعه و تجهیز مدارس استان سمنان وعده‌داد: عملیات اجرایی احداث این مدرسه 12 کلاسه در آینده نزدیک آغاز شود.

Normal 0 false false false EN-US X-NONE AR-SA
انتهای پیام انتهای پیام

نظر شما