شناسهٔ خبر: 34283297 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: راه دانا | لینک خبر

مسئول مرکز آموزش فنی و حرفه ای کوهبنان:

آموزش۶۸۸ نفر در سال گذشته توسط فنی و حرفه ای کوهبنان/آموزش های مهارتی بر اساس نیاز بازار کار ضروری است

مسئول مرکز آموزش فنی و حرفه ای شهرستان کوهبنان گفت: در یک سال گذشته ۱۷۲ هزار و ۷۶۴ نفر ساعت در قالب مرکز ثابت، تیم های سیار آموزشی شهری و روستایی در بخش مرکزی و بخش طغرالجرد آموزش ارائه گردیده که مجموعا ۶۸۸ نفر بوده اند که از این تعداد ۲۵۴ نفر مرد و ۴۳۴ نفر زن تحت آموزش قرار گرفته اند .

صاحب‌خبر -

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ معین باقری مسئول مرکز آموزش فنی و حرفه ای شهرستان کوهبنان در گفتگو با راه آرمان؛به مناسبت آغاز هفته ملی مهارت ، کارآفرینی و ترویج آموزش های فنی و حرفه ای ضمن تبریک این هفته در گقتگو با خبرنگار ما گفت: مرکز آموزش فنی و حرفه ای کوهبنان از محل اعتبارات سفر مقام معظم رهبری (مد ظله العالی) احداث و در سال ۱۳۸۹ رسما مورد بهره برداری قرار گرفت و اکنون با ۱۳ نفر کادر آموزشی در حال خدمت به همشهریان گرانقدر در چهار حوزه آموزشی صنعت ، خدمات ، کشاورزی و فرهنگ و هنر می باشد .

وی با اشاره به دستاوردهای مختلف این مرکز در حوزه آموزش افزود: در یک سال گذشته ۱۷۲ هزار و ۷۶۴ نفر ساعت در قالب مرکز ثابت، تیم های سیار آموزشی شهری و روستایی در بخش مرکزی و بخش طغرالجرد آموزش ارائه گردیده که مجموعا ۶۸۸ نفر بوده اند که از این تعداد ۲۵۴ نفر مرد و ۴۳۴ نفر زن تحت آموزش قرار گرفته اند .

باقری گسترش آموزش های مهارتی را بر اساس نیاز بازار کار ضروری دانست و افزود: در سال جاری راه اندازی سه رشته آموزشی جدید در دستور کار است که به یاری خداوند از محل اعتبارات استانی در حال تجهیز و راه اندازی می باشد .

وی در ادامه به آموزش سربازان وظیفه اشاره کرد و بیان داشت: پیرو تاکید مقام معظم رهبری در خصوص آموزش سربازان وظیفه به یاری خداوند و همکاری نیروهای مسلح شهرستان، قرارگاه مهارت کوهبنان راه اندازی شده و اکنون آموزش و تعیین صلاحیت سربازان در حال انجام می باشد تا این قشر بعد فراغت از سربازی دغدغه اشتغال نداشته و بر اساس مهارت فرا گرفته برای آینده خود برنامه ریزی نمایند .

مسئول مرکز آموزش فنی و حرفه ای کوهبنان در ادامه به آموزش و تعیین صلاحیت کارگران ساختمانی اشاره کرد و افزود: بعد از زلزله ۳۰ آذر ۹۶ کوهبنان، اهمیت آموزش و تعیین صلاحیت کارگران در سطح شهرستان توسط دستگاه های مربوطه بیشتر نمود پیدا کرد و تا کنون بیش از ۷۶۴ کارگر توسط این مرکز تعیین صلاحیت و پروانه کارگری آنان صادر شده است .

وی همچنین تشکیل انجمن صنفی کارگران صنعت ساختمان شهرستان را از ضروریات قلمداد کرد و‌تاکید کرد: با پیگیری های به عمل آمده این انجمن صنفی به زودی در شهرستان راه اندازی می شود .

باقری با اشاره به اصل ۴۴ قانون اساسی توسعه آموزشگاه های آزاد را در شهرستان ضروری دانست و افزود: اکنون ۴ آموزشگاه آزاد آموزشی تحت نظارت مرکز فنی و حرفه ای کوهبنان فعالیت دارند و در واقع بازوان توانمند آموزشی ما محسوب می شوند و تا کنون این آموزشگاه ها توانسته اند بسیاری از دغدغه های آموزشی مردم را مرتفع نمایند .

وی در پایان ضمن تبریک مجدد هفته ملی مهارت و تشکر از همه مسئولین خصوصا امام جمعه وفرماندار شهرستان در راستای حمایت از آموزش های مهارتی از همه اقشار جامعه جهت فراگیری مهارت دعوت به عمل آورد و تصریح نمود: ان شاء الله مردم از این فرصت ایجاد شده در شهرستان نهایت استفاده را ببرند و ما را در راه ارائه خدمت بیشتر مصمم نمایند .


انتهای پیام/

نظر شما