شناسهٔ خبر: 34283270 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

گرم ترین شب و روز ماه ژوئیه در تاریخ انگلیس

سازمان هواشناسی انگلیس: با رسیدن گرمای هوا به 39 درجه سانتی گراد، ساکنان این کشور در معرض گرم ترین روز تاریخ انگلیس و گرمازدگی قرار دارند.

صاحب‌خبر -

به گزارش سرويس بين الملل  خبرگزاري صداوسيما از لندن؛ سازمان هواشناسی انگلیس هشدار داد با رسیدن گرمای هوا به 39 درجه سانتی گراد در هفته جاری، ساکنان این کشور در معرض گرم ترین روز تاریخ انگلیس و گرمازدگی قرار دارند.

سازمان هواشناسی انگلیس اعلام کرد: رکورد گرمای هوا در تاریخ انگلیس، این هفته شکسته می شود و مردم باید برای فرار از گرمازدگی، در سایه قرار گیرند، به همسایگان خود، به ویژه افراد کهنسال و معلول، سر بزنند و با روش های گوناگون، دمای بدن خود را کم کنند. همچنین از صاحبان مشاغل خواسته شده است برای فرار از گرمای هوا، اجازه دهند کارکنان، ساعات کاری خود را تغییر و یا از منزل، کارها را صورت دهند. 

امروز گرمای هوا در اطراف فرودگاه هیثرو ی لندن، از 31 درجه سانتی گراد فراتر رفت و نگرانی از مرگ افراد بر اثر گرمای هوا، بیش تر شد. به نوشته روزنامه ایندیپندنت، گرمای ماه های ژوئن و ژوئیه پارسال در انگلیس، به مرگ حدود 700 نفر منجر شد. انتظار می رود دمای هوا در پنج شنبه شب نیز به 24 درجه سانتی گراد در انگلیس برسد که رکورد جدیدی در شب های ماه ژوئیه در تاریخ این کشور است.
به نوشته ایندیپندنت، گرد و غبار ناشی از مناطق صحرایی در آفریقا، پس از ایجاد گرمای هوا در جنوب اروپا، اکنون به انگلیس رسیده است و به همین علت، علاوه بر افراد آسیب پذیر همچون نوزادان و پیران، افرادی که به آسم مبتلایند، باید مراقب خود باشند و داروهایشان را به صورت مرتب مصرف کنند. به گفته مسوولان انجمن آسم انگلیس، بالا بودن رطوبت هوا و افزایش سطح ذرات معلق و نیز گرده گل ها، ترکیب مسموم کننده ای را ایجاد می کند که برای همگان خطرناک است.

نظر شما