شناسهٔ خبر: 34283264 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

ادعای ترامپ: فقط ۱۱ درصد آمریکایی‌ها خواستار استیضاح من هستند

رئیس‌جمهور آمریکا در پیامی توئیتری ادعا کرد فقط ۱۱ درصد آمریکایی‌ها خواستار استیضاح وی هستند.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه اینترنتی دیلی میل، در حالی که نتایج نظرسنجی‌ها از افزایش قابل توجه آمریکایی‌هایی که خواهان استیضاح دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا هستند، خبر می‌دهد، او خودش مدعی است که فقط ۱۱ درصد آمریکایی‌ها خواستار استیضاح هستند.

ترامپ امروز سه شنبه با انتشار پیامی توئیتری مدعی شد از هر ۹ آمریکایی فقط یک نفر از نمایندگان دموکرات می‌خواهند که روند رسمی استیضاح او را آغاز کنند.

او در این پیام توئیتری نوشت: «جدیدترین نظرسنجی: فقط ۱۱ درصد خواهان آغاز جلسات مضحک استیضاح هستند. هه، بیایید رئیس جمهور را استیضاح کنید. جوخه (AOC Plus ۳) و دیگر دموکرات‌ها از سندروم اختلال ترامپ رنج می‌برند. دیوانه!»

ترامپ در توئیت خود اشاره نکرده است که این آمار را از کجا به دست آورده است.

نتایج نظرسنجی ماهانه خبرگزاری رویترز و پایگاه ایپسوس حاکی از آن است که در فاصله زمانی ماه آوریل تا مه شمار آمریکایی‌هایی که خواستار استیضاح ترامپ بوده‌اند از ۴۰ درصد به ۴۵ درصد افزایش است.

در همین حال، نظرسنجی‌های مختلف نیز از افزایش قابل توجه آمریکایی‌هایی خبر داده است که خواهان استیضاح ترامپ هستند.

 دموکرات‌ها و برخی از جمهوری خواهان ضمن انتقاد از سیاست‌های ترامپ خواستار استیضاح او هستند. پس از اظهارات نژادپرستانه او در باره چهار نماینده دموکرات، موج انتقادات از رئیس جمهور آمریکا افزایش یافته و طبق نظرسنجی‌ها آمریکایی‌های بیشتری خواهان استیضاح او هستند.

پیش از این، اعضای مجلس نمایندگان آمریکا با ۳۳۲ رأی مخالف در برابر ۹۵ رأی موافق با تصویب قطعنامه موسوم به «بند‌های استیضاح» علیه ترامپ مخالفت کردند. قطعنامه «بند‌های استیضاح» طرحی است که به منظور اعلام جرم علیه یک مقام دولتی و آغاز روند استیضاح علیه او صورت می‌گیرد.

انتهای پیام/

نظر شما