شناسهٔ خبر: 34283262 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: آنا | لینک خبر

مدیرکل حفاظت محیط زیست شهرکرد:

تجربیات موفق مشارکت مردمی در حفاظت مناطق چهارمحال و بختیاری گسترش می‌یابد

مدیرکل حفاظت محیط زیست چهارمحال و بختیاری از نشست هم‌اندیشی جوامع محلی و سازمان‌های مردم نهاد در این اداره برای گسترش تجربیات مشارکت مردمی در حفاظت از مناطق حفاظت شده خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری آنا از محیط‌زیست، شهرام احمدی اظهار کرد: نشست هم‌اندیشی جوامع محلی و سازمان‌های مردم‌نهاد با مسئولان حفاظت محیط‌زیست استان چهارمحال و بختیاری در سالن اجتماعات اداره کل سازمان محیط‌زیست برگزار شد.

وی افزود: در این نشست که با حضور نماینده دفتر تسهیلات خرد محیط‌زیست در ایران (SGP) برگزار شد، قابلیت پایدارسازی تجربه‌های موفق مشارکت مردمی در حفاظت از مناطق منتخب مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

احمدی ادامه داد: همچنین در این هم‌اندیشی امکان بهره‌مندی از حمایت‌های مالی جهانی برای این مناطق در حفاظت و بهره‌برداری پایدار ارزیابی شد.

این مقام مسئول مشارکت جوامع محلی را در حفاظت از محیط‌زیست مؤثر دانست و عنوان کرد: خدمت به مردم از ارکان است و حفاظت برای بهره‌برداری پایدار با استفاده از توان جوامع محلی و سازمان‌های مردم‌نهاد امکان‌پذیر است.

وی تأکید کرد: اکیپ‌های سیار یگان حفاظت محیط‌زیست استان و تمامی پاسگاه‌های محیط‌بانی فعال‌تر و هوشیارتر از همیشه مناطق تحت مدیریت را حراست و کنترل خواهند کرد و با مشارکت و همراهی جوامع محلی از محیط‌زیست به نحو شایسته محافظت می‌کنند.

احمدی تصریح کرد: عرصه‌های طبیعی و الهی امانت فرزندان و آیندگان است و باید برای حفاظت از این عرصه‌ها همه به‌عنوان مسئولیت اجتماعی خود توجه ویژه داشته و برای تحقق آن بکوشیم.

انتهای پیام/4046/پ

نظر شما