شناسهٔ خبر: 34283178 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

سخنگوی ستاد انتخابات وزارت کشور:

اخذ رای حتی یک دقیقه پس از ساعت ۲۴ روز رای گیری پذیرفتنی نیست

تهران- سخنگوی ستاد انتخابات وزارت کشور گفت: پایان ساعت اخذ رأی حداکثر ساعت ٢٤ روز اخذ رأی بوده و اخذ رأی یک دقیقه پس از آن هم پذیرفته نیست.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار مهر، سید اسماعیل موسوی بعد از ظهر سه شنبه در پنجمین جلسه ستاد انتخابات استان تهران با حضور جمال عرف، رئیس ستاد انتخابات کشور، انوشیروان محسنی بندپی استاندار تهران، سید اسماعیل موسوی مدیرکل دفتر انتخابات وزارت کشور و معاونان، مدیران و فرمانداران استانی عضو ستاد در محل استانداری تهران برگزار شد، گفت: بیش از ١٢ درصد کرسی‌های مجلس متعلق به استان تهران است،.

وی افزود: مشارکت مردم استان تهران در انتخابات مجلس دهم ٥٣ درصد بوده است و در ١٠ دوره گذشته انتخابات مجلس، در برخی حوزه‌های انتخابیه استان تهران شاهد ابطال انتخابات بودیم و فرمانداران باید حساسیت بیشتری در انتخابات مجلس یازدهم داشته باشند.

مدیر کل انتخابات وزارت کشور اضافه کرد: این اولین انتخابات پس از فرمایش مقام معظم رهبری در مورد گام دوم انتخابات است و باید افزایش مشارکت حفظ شود و مبنای ورود منتخبین به مجلس، کسب ٢٠ درصد آرا است و شرایط نسبت به گذشته که کسب ٢٥ درصد آرا بود، تسهیل یافته است.

موسوی اضافه کرد: در گذشته تبلیغ علیه کاندیداها ممنوع بوده است و اکنون اظهار نظر در مورد نامزدها هم ممنوع اعلام شده است و پایان ساعت اخذ رأی حداکثر ساعت ٢٤ روز اخذ رأی بوده و اخذ رأی یک دقیقه پس از آن هم پذیرفته نیست.

وی افزود: انتخابات میاندوره ای شوراها برگزار نخواهد شد.

موسوی ادامه داد: آثار برگزاری الکترونیک انتخابات در دوره گذشته شوراها بسیار مثبت بود و تلاش می‌کنیم تعدادی از حوزه‌ها را در انتخابات دوم اسفندماه صد در صد الکترونیک برگزار کنیم.

وی همچنین گفت: آمار واجدین شرایط هنوز اعلام نشده است و آماری که در حال حاضر اعلام می‌شود مبنا نیست.

نظر شما