شناسهٔ خبر: 34283140 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

مدیرعامل سایپا دیزل:

توان داخلی سازی گیربکس خودروهای تجاری در کشور وجود دارد

تهران- ایرنا- مدیرعامل شرکت سایپا دیزل از تدوین برنامه ای جامع و هدفمند برای افزایش داخلی سازی محصولات تجاری و کاهش وابستگی به شرکت های خارجی خبر داد و گفت: توان داخلی سازی گیربکس و بدنه این خودروها در کشور وجود دارد.

صاحب‌خبر -

به گزارش روز سه شنبه گروه خودروسازی سایپا، «محمدحسن محمدزاده» افزود: یکی از نکات قابل بهبود در زمینه همکاری با قطعه سازان داخلی در حوزه تولید خودروهای تجاری، پیش بینی شمارگان تولید در بلند مدت است که چنانچه این موضوع بر اساس نیاز بازار محقق شود و به تعداد قابل توجه و مناسبی برسد، تولید قطعه ارزش اقتصادی یافته و مورد استقبال قطعه سازان قرار می گیرد.

مدیرعامل شرکت سایپادیزل خاطرنشان کرد: ظرفیت های تولید قطعاتی نظیر گیربکس خودروهای تجاری در داخل وجود دارد که پیش از این وارداتی بود، اما  اکنون مذاکره های متعددی با شرکت های تامین کننده گیربکس در حال انجام است.

وی اضافه کرد: برای داخلی سازی بدنه نیز اقداماتی آغاز شده که با هدف تامین این قطعات در داخل کشور است.

به گزارش ایرنا، آمار عملکرد خودروسان در سال ۹۷ نشان داد که شمار تولیدات وانت، ۵۰ هزار و ۷۰۷ دستگاه با کاهش ۳۰ درصدی نسبت به ۹۶، ون با یکهزار و ۲۹۵ دستگاه، رشد ۳۹.۱ درصدی درمقایسه با سال ۹۶، مینی بوس و میدل باس هم با یکهزار و ۶۵۶ دستگاه افزایش ۱۹.۹ درصدی را نسبت به سال ۹۶ ثبت کرد.   

همچنین تعداد ۵۶۹ دستگاه اتوبوس تولید شد که افت ۶۸.۱ درصدی در مقایسه با سال ۹۶ نشان می دهد و در زمینه کامیون، کامیونت و کشنده هم ۹ هزار و ۹۱۰ دستگاه به تولید رسید که کاهش ۴۰.۱ درصدی را نسبت به ۹۶ نشان می دهد.

برچسب‌ها:

نظر شما