شناسهٔ خبر: 34281417 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

تاثیر خدمات مشاوره‌ بهزیستی ابرکوه در کاهش طلاق

یزد - ایرنا - رئیس اداره ثبت‌احوال ابرکوه با اشاره به کاهش آمار طلاق در شهرستان گفت: برگزاری دوره‌های مهارت زندگی، آموزش پیش از ازدواج و ارائه خدمات مشاوره از سوی کارشناسان اورژانس اجتماعی اداره بهزیستی و سمن‌ها (سازمان‌های مردم نهاد) در کاهش این پدیده اجتماعی رو به افزایش بسیار موثر واقع شده است.

صاحب‌خبر -

غلامرضا شفیعی، روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: در سه ماهه نخست سال ۱۳۹۸ ، ۱۳ مورد طلاق در شهرستان ثبت شد که این تعداد نسبت به مدت مشابه سال قبل ۳۸ درصد کاهش دارد.

وی ادامه داد: در این مدت ۱۹۹ مورد تولد ثبت شد که از این تعداد ۱۰۱ نفر پسر و بقیه دختر بودند که تولد نوزادان نسبت به مدت مشابه سال قبل ۱۷ درصد کاهش دارد.

وی، تعداد فوتی‌های ثبت‌شده را ۵۶ مورد ذکر کرد و گفت: از این تعداد ۲۹ نفر مرد و بقیه زن بودند.

این مسئول با بیان اینکه ۸۲ درصد مردم شهرستان کارت هوشمند ملی درخواست کرده‌ا ند، تصریح کرد: تاکنون ۲۹ هزار فقره کارت برای جمعیت بالای ۱۵ ساله شهرستان صادر شده است.

شفیعی بابیان اینکه تاکنون ۲۶ هزار و ۵۷۷ جلد شناسنامه جدید برای متقاضیان نیز صادر شد، خاطر نشان کرد: در سه ماهه نخست امسال ۴۰۶ جلد شناسنامه مکانیزه برای افراد بالای ۱۵ سال صادر شده است.

رئیس اداره ثبت‌احوال ابرکوه در مورد انتخاب نام فرزندان از سوی خانواده‌ها هم بیان کرد: مردم این شهرستان بیشتر نام فرزندان خود را از میان اسامی ائمه اطهار (ع) انتخاب می‌کنند.

وی فراوانی نام برای دختران را فاطمه، زهرا، زینب، نازنین زهرا و برای پسران محمد، ابوالفضل، امیرعلی، علی، امیرحسین ذکر کرد.

مرکز شهرستان ۵۵ هزار نفری ابرکوه در ۱۴۰ کیلومتری جنوب غربی شهر یزد قرار دارد.

۷۵۴۰/‏ ۲۰۴۷/

نظر شما