شناسهٔ خبر: 34281415 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: عصرخودرو | لینک خبر

مدیرعامل شرکت سایپادیزل خبر داد:

برنامه مدون سایپادیزل برای کاهش وابستگی به شرکت های خارجی

عصر خودرو- مدیرعامل شرکت سایپادیزل از تدوین برنامه ای جامع و هدفمند برای افزایش داخلی سازی محصولات تجاری و کاهش وابستگی به شرکت های خارجی خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از سایپانیوز، محمد حسن محمدزاده مدیرعامل شرکت سایپادیزل با بیان مطلب فوق افزود: بر اساس منویات مقام معظم رهبری (مد ظله العالی) و در راستای تحقق سیاست های وزارت صنعت، معدن و تجارت و گروه خودروسازی سایپا به منظور داخلی سازی محصولات، برنامه های گسترده ای دراین زمینه تدارک دیده شده که با تکیه بر توانمندی های داخلی، افزایش اشتغال و شکوفایی صنعت کشور را در پی خواهد داشت.
وی تصریح کرد: سایپادیزل بر همین اساس با حضوری پر رنگ و فعال در نمایشگاه فرصت های داخلی سازی که به دستور وزیر محترم صنعت برگزار شده، میزبان قطعه سازان، دانشگاهیان و فعالان حوزه صنعت خودرو بوده تا با همفکری و مشارکت ایشان بتواند، عمق ساخت محصولات خود را افزایش دهد.

محمدزاده یادآور شد: یکی از نکات قابل بهبود در زمینه همکاری با قطعه سازان داخلی در حوزه تولید خودروهای تجاری، پیش بینی تیراژ تولید در بلند مدت است که چنانچه این موضوع بر اساس نیاز بازار محقق شود و به تعداد قابل توجه و مناسبی برسد، تولید قطعه ارزش اقتصادی یافته و مورد استقبال قطعه سازان واقع خواهد شد.

مدیرعامل شرکت سایپادیزل در پایان با بیان اینکه ظرفیت های تولید قطعاتی نظیر گیربکس خودروهای تجاری در داخل وجود دارد که پیش از این به کشور وارد می شده، خاطرنشان کرد: در همین راستا، اکنون مذاکرات متعددی با شرکت های تأمین کننده گیربکس در حال انجام است. همچنین در خصوص داخلی سازی بدنه نیز، اقداماتی آغاز شده که امید است منتج به تأمین این قطعات از شرکت های گروه خودروسازی سایپا شود.

برچسب‌ها:

نظر شما