شناسهٔ خبر: 34281379 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

۲ پهنه معدنی در استان کرمانشاه آزاد شد

معاون امور معادن و صنایع معدنی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کرمانشاه گفت: دو پهنه معدنی در شهرستان‌های گیلانغرب و هرسین در استان کرمانشاه آزادسازی شده و آماده واگذاری به سرمایه‌گذار است.

صاحب‌خبر -

عزت‌الله حاصلی در گفت‌و‌گو با خبرنگار تسنیم در کرمانشاه، اظهار داشت: بعد از حدود دو سال انجام عملیات اکتشافی و پیجویی عملیات اکتشافی در پهنه‌های گیلانغرب و هرسین به اتمام رسید و پهنه‌ها آزاد شد.

وی عنوان کرد: متقاضیان می‌توانند از ساعت 11 صبح روز یکشنبه 27 مرداد ماه نسبت به درخواست خود در سامانه کاداستر اقدام کنند.

معاون امور معادن و صنایع معدنی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کرمانشاه گفت: در گستره استان سالانه حدود 300 هزار تن مواد معدنی از معادن موجود، استخراج می‌شود و ارزش این مواد 750 میلیارد ریال است.

وی با بیان اینکه 20 درصد از 225 فقره معدن استان مربوط به سنگ تزیینی است افزود: مجموع معادن استان 2300 نفر به صورت مستقیم اشتغالزایی ایجاد کرده‌اند و هدف ما تأثیرگذاری بر افزایش کارکرد، میزان بهره‌وری و اشتغال معادن است.

حاصلی بیان کرد: استان کرمانشاه از نظر دارا بودن ذخایر و معادن سنگ‌های تزیینی در رتبه دهم کشور قرار دارد که از این نظر عمده فعالیت‌های معدنی در حوزه سنگ‌های تزیینی در منطقه شهرستان هرسین متمرکز است.

معاون امور معادن و صنایع معدنی سازمان صمت استان کرمانشاه افزود: در استان 28 معدن مرمریت و 20 معدن سنگ دولومیت فعال هستند که محصولات خود را علاوه بر مصارف داخلی، به عراق و کشورهای حوزه خلیج‌فارس نیز صادر می‌کنند.

انتهای پیام /ش

نظر شما