شناسهٔ خبر: 34281318 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: تابناک | لینک خبر

تخفیف مجازات سربازان فراری

صاحب‌خبر -
رئیس اداره سرمایه انسانی سرباز ستاد کل نیرو‌های مسلح با اشاره به اجرای طرح بازگشت به سنگر برای سربازان فراری، گفت: اگر سربازان فراری، خود معرف باشند، از سوی نیرو‌های مسلح به آن‌ها مساعدت می‌شود.

به گزارش ایسنا به نقل از سازمان قضایی نیرو‌های مسلح، کمالی در رابطه با بازگرداندن سربازان فراری به خدمت اظهار کرد: سربازانی که برای نخستین بار ترک خدمت کنند و بیش از ۶۰ روز از فرار آن‌ها نگذشته باشد، فراری محسوب نمی‌شوند و مقررات فرار برای آن‌ها جاری نیست، بهتر است تا پیش از گذشت ۶۰ روز، خود را معرفی کرده و مجدداً به خدمت باز گردند.

رئیس اداره سرمایه انسانی سرباز ستاد کل نیرو‌های مسلح افزود: اگر فرار برای بار دوم صورت بگیرد یا بیش از ۶۰ روز ادامه پیدا کند، این دسته از سربازان، فراری محسوب می‌شوند.

وی تصریح کرد: درباره سربازان فراری طرحی با عنوان "بازگشت به سنگر" ابلاغ شده و از فروردین ۹۸ اجرایی است؛ بر اساس این طرح اگر سربازان فراری، خود معرف باشند، از سوی نیرو‌های مسلح به آن‌ها مساعدت می‌شود و با سازمان قضایی نیرو‌های مسلح هماهنگی صورت گرفته تا حداقل مجازات و حداکثر مساعدت برای این افراد درنظر گرفته شود تا این افراد بتوانند خود را معرفی کنند.

کمالی متذکر شد: تمام یگان‌ها موظف شدند هئیت رسیدگی به فرار سربازان را تشکیل دهند، زیرا برخی خانواده‌ها ممکن است از فرار فرزند خود از سربازی مطلع نباشند حتی در شهر‌ها و بخش‌های کوچک قرار شده با دعوت خانواده‌های سربازان فراری، آن‌ها را درباره فرار از سربازی توجیه کنند و بگویند فرار از سربازی جرم محسوب می‌شود.

رئیس اداره سرمایه انسانی سرباز ستاد کل نیرو‌های مسلح با بیان اینکه اسامی سربازان فراری به دژبان‌ها و نیروی انتظامی داده می‌شود، یادآور شد: دژبان‌ها موظفند این افراد را بازداشت کنند و بعضاً گزارش‌هایی از دستگیری‌ها در این زمینه در شهر‌های مختلف ارائه می‌شود.

برچسب‌ها:

نظر شما