شناسهٔ خبر: 34280940 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: نامه‌نیوز قدیمی | لینک خبر

کره جنوبی، معاون سفیر روسیه را احضار کرد

در پی انتشار اخباری مبنی بر اقدام جنگنده روس در نقض حریم هوایی کره جنوبی، وزارت امور خارجه سئول، معاون سفیر مسکو را احضار کرد.

صاحب‌خبر -

در پی اعلام وزارت دفاع کره جنوبی در خصوص نقض حریم هوایی این کشور توسط جنگنده روس، وزارت امور خارجه سئول، معاون سفیر روسیه در کره جنوبی را احضار کرد.

خبرگزاری روسی اسپوتنیک گزارش کرد، وزارت امور خارجه کره جنوبی اعلام کرد که معاون سفیر روسیه در این کشور را احضار کرده‌اند تا «نگرانی عمیق» خود را به رخداد امروز صبح، ابراز کنند.

بنا به اعلام وزارت خارجه کره جنوبی، «مکسیم ولکوف» معاون سفیر روسیه احضار شده است و به وی گفته شده است که «ورود بدون مجوز هواپیمای نظامی روسیه به حریم هوایی کره، نه تنها به روابط دوستی و اعتماد میان دو کشور خدشه وارد می‌کند، بلکه نقض هنجارهای بین‌المللی است».

صبح امروز، وزارت دفاع کره جنوبی اعلام کرد که گلوله‌های هشدار به سمت یک فروند جنگنده روس که وارد حریم هوایی کره جنوبی شده بود، شلیک کرده‌اند.

بنا بر گزارش وزارت دفاع کره جنوبی، جنگنده روسیه دقایقی بعد از دریافت هشدار، مجدداً حریم هوایی کره جنوبی بر فراز «دوکدو»، جزیره‌‌ای که به اشغال کره جنوبی درآمده است و ژاپن مدعی مالیکت بر آن است و آن را «تاکشیما» می‌نامد، را در حدود ساعت 09:00 به وقت محلی نقض کرده است.

بر اساس این گزارش،‌جنگنده فوق، جزء یکی از سه هواپیمای روسی بود که اوایل امروز به وقت محلی وارد «منطقه شناسایی دفاع هوایی کره» (KADIZ) شد و دو جنگنده چینی نیز وارد این محدوده شده بودند.

با اینحال، وزارت دفاع روسیه اعلام کرد که جنگنده «TU-95» این کشور از مسیر پرواز خود منحرف نشده است و در هماهنگی کامل با قوانین بین‌المللی عمل کرده است.

ارتش روسیه، جنگنده‌های اف 15 کره جنوبی را به انجام مانورهای غیرحرفه‌ای متهم کرد و گفت که رفتار آنها تهدیدی برای امنیت بمب‌افکن‌های روسیه ایجاد کرده است.

مسکو همچنین ادعای کره جنوبی در شلیک گلوله‌های هشدار به سمت جنگنده روس را رد کرد و اعلام کرد که به هیچ عنوان چنین چیزی رخ نداده است.

نظر شما