شناسهٔ خبر: 34280847 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

زمینه اشتغال معتادان بهبودیافته در استان تهران فراهم می‌شود

استاندار تهران با اشاره به اهمیت آموزش و ارتقا مهارت‌ها برای افراد درگیر اعتیاد گفت: سازمان فنی و حرفه‌ای استان نسبت به استقرار تیم حرفه‌‌ای آموزشی برای ارتقاء مهارت و توانمندسازی افرادی که در این مراکز نگهداری می‌شوند مکلف شده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از تهران، انوشیروان محسنی بندپی امروز در جلسه فوق‌العاده شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان تهران با بیان اینکه موضوع مقابله با اعتیاد با اهمیت‌ترین و اولویت‌دارترین آسیب اجتماعی در کشور است اظهار داشت: عدم برخورد جدی با این موضوع می‌تواند یک هم‌افزایی در رشد آسیب‌های دیگر به همراه داشته باشد.

وی با تأکید بر لزوم برنامه‌ریزی‌های هدفمند برای مراقبت‌های پس از خروج بهبودیافتگان تصریح کرد: شهرداری مکلف شده مراکز بهاران که برای این اهداف در نظر گرفته شده را برای مراقبت پس از خروج و اجتماع‌پذیر کردن و توانمندسازی معتادان قرار دهد.

استاندار تهران ادامه داد: شهرداری باید ساختمان‌های 11 و 15 را حداکثر تا پایان 15 مردادماه و سایر ساختمان‌ها را تا اول شهریورماه برای توانمندسازی معتادان در اختیار بهزیستی قرار دهد.

محسنی بندپی همچنین با اشاره به اهمیت آموزش و ارتقا مهارت‌ها برای افراد درگیر اعتیاد بیان کرد: سازمان فنی و حرفه‌ای استان نسبت به استقرار تیم حرفه‌‌ای آموزشی برای ارتقاء مهارت و توانمندسازی افرادی که در این مراکز نگهداری می‌شوند مکلف شده است تا این افراد پس از خروج از مراکز نگهداری بتوانند با توانمندی لازم برای بازار کار اقدام کنند.

وی در پایان نیز با اشاره به مشکلات مرکز نگهداری فشافویه خاطرنشان کرد: براساس کارشناسی‌های صورت گرفته مقرر شد بهزیستی استان تهران نسبت به صدور مجوز آن‌ها اقدام و نظر مثبت خود را برای اخذ مجوز از ستاد بهزیستی کشور مطالبه کند.

انتهای پیام/ح

نظر شما