شناسهٔ خبر: 34280388 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

برگزاری رزمایش در منطقه اقتصادی تل‌آویو/غافلگیرکننده‌های حزب الله و حماس برای رژیم صهیونیستی

یک رسانه رژیم صهیونیستی با اذعان به قدرت روزافزون مقاومت فلسطین و لبنان در برابر اشغالگران قدس، از غافلگیرکننده‌های جنبش‌های حزب الله و حماس برای رژیم اشغالگر قدس خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه بین  الملل خبرگزاری تسنیم،«نیر دفوری» تحلیلگر امور نظامی صهیونیست در تحلیلی در کانال دوازدهم تلویزیون رژیم صهیونیستی با اعتراف به قدرت بازدارندگی جنبش‌های مقاومت در برابر رژیم صهیونیستی، از غافلگیرکننده‌های نظامی حماس و حزب الله برای ارتش اسرائیل در هر رویارویی آتی خبر داده است.

در این تحلیل آمده است : اسرائیل با یک حقیقت واضح روبرو است و آن حقیقت این است که جنگ آینده، متفاوت خواهد بود، پس از آنکه ارتش اسرائیل موفق شد به قدرت راهبردی حماس و حزب الله با انهدام هدفمند تونل های هجومی ضربه بزند، طرف دیگر(حماس و حزب الله) برای ایجاد غافلگیرکننده‌هایی تلاش می کنند که شامل موارد زیر است:

1- موشک‌های نقطه زن ، حزب الله طی سال‌های اخیر توانسته است موشک های نقطه زنی همچون موشک فاتح 110 که برد آن به 250 تا 300 کیلومتر می‌رسد، خریداری کند، به طوری که می ‌تواند چندین موشک را در آن واحد از سمت بقاع لبنان شلیک کند و برج های عزریالی و ساختمان کریا(مقر وزارت جنگ رژیم صهیونیستی) را با دقت بالا هدف قرار دهد 2- موشک‌های ضد تانک، ارتش اسرائیل تانک‌های خود را به سامانه حمایتی در برابر موشک‌ها مجهز کرده که خود را در جریان عملیات صخت سخت(جنگ علیه نوار غزه) ثابت کرد، پس از این عملیات بود که حزب الله تعداد بیشتری موشک نقطه زن خریداری کرد .

حزب الله برای اختلال در فعالیت سامانه تانک‌های اسرائیلی، راهکاری را در نظر گرفته که بر اساس آن موشک هایی که ویرانگر است، علیه زره پوش های اسرائیلی به کار گرفته می شود.

3-موشک‌های ضد هواپیما یا موشک‌های دوش پرتاب جنبش‌های حماس و حزب الله به سلاحی مجهز شده اند که قادر به سرنگونی بالگردها یا جنگنده ها، چه بالگردهای تهاجمی مانند آپاچی یا بالگردهایی همچون یسعور یا نشوف است، این بالگردها اقدام به هلی برن در عمق عناصر دشمن می کنند.

تحلیلگر صهیونیست آورده است موارد ذکر شده تلاشی برای غافلگیر کردن ما است، ولی اسرائیل ویژگی های این سامانه‌ها را درک و برای مقابله با آن آماده است، امروز سامانه هایی در اختیار دارد که قادر به اختلال در برابر موشک هاست، سامانه هایی که فعالیت رادارها را مختل می کند.

4- پهپادها زمینه دیگری که حماس و حزب الله در آن پیشرفت کرده‌اند، کوادکوپترها و پهپادهای انتحاری است که این قابلیت، سلاح دقیقی قلمداد می شود، چرا که قادر به حمل چندین کیلوگرم مواد منفجره و همچنین قادر به دیدن هدف و پرواز بر فراز آن با تصمیم عامل اجرای عملیات برای حمله و انفجار است.

چنین ابزارها و سلاح‌هایی در منطقه مورد استفاده قرار می‌گیرد که به طور خاص در منطقه خلیج(فارس) استفاده می شود و دیگر سلاح مختص قدرت های بزرگ نیست و امروز به دست سازمان هایی مثل حماس و حزب الله رسیده است.

تحلیلگر صهیونیست افزود مقابله با این ابزارها و سلاح ها مستلزم قدرت تشخیص در زمان مشخص برای سرنگونی آن است پیش از آنکه سبب زیان و ضرر شود و همه صنایع محلی(رژیم صهیونیستی) در حال حاضر برای دستیابی به راه حل هایی برای این مشکل فعالیت می کنند.

برگزاری رزمایش در یک منطقه  اقتصادی تل‌آویو 

خبر دیگر اینکه رژیم اشغالگر قدس یک رزمایش نظامی امنیتی در منطقه بورس تل آویو برگزار کرده است. منابع عبری امروز سه شنبه گفتند پلیس اسرائیل و نیروهای موسوم به نجات، رزمایشی برگزار کردند که طی آن وقوع یک رخداد امنیتی در منطقه بورس تل آویو شبیه سازی شده است.

بر اساس گزارش یک پایگاه خبری شهرک‌نشینان صهیونیست، این رزمایش شاهد حضور گسترده نیروهای امنیتی در جاده های اصلی بوده است.

انتهای پیام/

برچسب‌ها:

نظر شما