شناسهٔ خبر: 34280012 - سرویس گوناگون
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

درمان تضمینی واریس پا؛

بهترین روش برای از بین بردن بیرون زدگی رگ‌های ساق پا

علت دقیق پدیدار شدن رگ های واریسی مشخص نیست. این موارد درکشورهای توسعه یافته و در زنان شیوع بیشتری داشته و ارتباط تنگاتنگی با سابقه خانوادگی، افزایش سن، بارداری و ترومبوز وریدهای عمقی دارد.

صاحب‌خبر -

به گزارش بازرگانی خبرگزاری مهر، علاوه بر آن، واریس وریدها ارتباط ضعیفی با چاقی و برخی ناهنجاری‌های ژنتیکی نادر نیز دارد.

با اینکه برخی مطالعات سابقه‌ای طبیعی از رگهای واریسی را به ثبت رسانده اند اما تصور بر این است که نارسایی وریدهای سطحی با گذشت زمان بدتر می‌شود. در این مقاله علاوه بر معرفی انواع رگ‌های واریسی پا به روش‌های درمان واریس پا می‌پردازیم.

انواع واریس پا

در ادامه به انواع وریدهای واریسی پا اشاره خواهیم کرد:

رگهای عنکبوتی (رتیکولار)

این نارسایی ابتدا به صورت رگ‌های عنکبوتی شروع شده، به وریدهایی جداگانه در سطح عضله ساق پا گسترش یافته و در نهایت به تورم و پیچ خوردگی ورید صافن بزرگ (واریس طنابی) منجر می‌شوند. رگهای عنکبوتی اغلب کوچک (۱ تا ۳ میلی متر) و کاملاً آشکار هستند. برخی افراد مبتلا به این وریدها آنها را از نظر زیبایی یک مشکل به شمار می‌آورند. وریدهای واریسی سطحی و متورم می‌باشند. با اینکه این وریدها اغلب در عضله ساق پا یافت می‌شوند اما می‌توانند در ران نیز پدیدار شوند.

ورید صافن یا واریس طنابی

از جمله وریدهای واریسی که در ران دیده می‌شود می‌توان به ورید صافن بزرگ اشاره کرد. نارسایی وریدهای سوراخ کننده (پرفوراتور) و صافن کوچک به پدیدار شدن وریدهای واریسی در ناحیه پشت ساق پا منجر می‌شود.

بهترین درمان واریس پا چیست؟

امروزه روش‌های بسیاری برای درمان واریس پا وجود دارد. متخصص واریس ابتدا با معاینات دقیق و سونوگرافی داپلر نوع واریس را تشخیص داده و بر اساس آن روش درمان مناسب را معرفی می‌کند.

درمان واریس پا با لیزر

لیزر پرتویی بسیار متمرکز شده از نور است. پزشک می‌تواند جهت درمان واریس پا با لیزر استفاده کند. حرارت ناشی از لیزر به ورید آسیب رسانده که در اثر آن بافت جوشگاه (اسکار) به وجود آمده و ورید بسته می‌شود. ورید پس از بسته شدن منبع خونی خود را از دست داده و می میرد. این ورید پس از گذشت ۱ یا ۲ سال از بین رفته و اثری از آن باقی نمی‌ماند.

موارد مورد انتظار

فرد پس از درمان، توانایی راه رفتن داشته و مدت دوره بهبودی او کوتاه است. اغلب پس از درمان واریس پا با لیزر فرد می‌تواند به زندگی روزمره خود بازگردد. پس از انجام درمان لیزری درون وریدی فرد باید به مدت یک هفته یا بیشتر از جوراب‌های فشاری استفاده کند. پزشک در ملاقات بعدی جهت اطمینان از بسته شدن ورید از سونوگرافی داپلکس استفاده می‌کند.

لیزر سطحی واریس پا

در کلینیک واریس دکتر مهرداد اقدسی درمان لیزری ساده را برای وریدهایی که بر روی سطح بیرونی پوست قرار دارند، انجام می‌دهند. این درمان می‌تواند وریدهای عنکبوتی و واریسی کوچک زیر سطح پوست را از بین برد. معمولاً برای انجام این فرایند به بیش از یک جلسه درمانی نیاز است. این جلسات بسته به نظر پزشک، با فاصله ۶ تا ۱۲ هفته از یکدیگر برنامه ریزی می‌شوند.

چرا این درمان انجام می‌شود؟

درمان لیزری برای وریدهای عنکبوتی و واریسی کوچک انجام می‌شود. این فرایند گاهی اوقات به عنوان مرحله دوم درمان و پس از درمان رگهای واریسی بزرگ‌تر انجام می‌شود. وریدهای واریسی بزرگ‌تر اغلب با جراحی، اسکلروتراپی و درمان درون وریدی به وسیله لیزر یا امواج رادیویی درمان می‌شوند.

جراحی واریس پا

یکی از روش‌های درمان واریس پا جراحی واریس است که در این روش رگ‌های واریسی از ساق پا برداشته می‌شوند. این عمل به صورت سرپایی انجام شده و حدود یک ساعت طول می‌کشد. در این روش دو بردیگی در کشاله ران ایجاد شده که اولی در نقطه ابتدایی کشاله ران و دومی در نقطه انتهایی کشاله ران می‌باشد.

درمان واریس پا با اسکلروتراپی

اسکلروتراپی برای حذف رگهای عنکبوتی روی سطح پوست و رگهای واریسی ریز در پاها استفاده می‌شود. در این روش پزشک، ماده اسکلروزان را به درون رگهای عنکبوتی تزریق می‌کند، پرشدن رگهای تارعنکبوتی از ماده اسکلروزان در زمان انجام تزریق به خوبی مشهود است.

کلینیک تخصصی درمان واریس دکتر مهرداد اقدسی با بهترین تیم متخصص در درمان واریس خدماتی از قبیل لیزر واریس، درمان رگهای عنکبوتی، اسکلروتراپی، درمان واریس واژن، درمان واریس دست و صورت را انجام می‌دهند. برای مشاوره رایگان جهت درمان واریس می‌توانید با شماره زیر تماس بگیرید. ۰۲۱۲۲۸۱۹۲۷۶

این مطلب، یک خبرآگهی بوده و خبرگزاری مهر در محتوای آن هیچ نظری ندارد.

نظر شما