شناسهٔ خبر: 34279452 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: سرپوش | لینک خبر

کاهش قیمت ورق آهن

در پی تغییر و تحولات این روزهای بازار ارز، بازار آهن نیز مستثنا از این تغییرات نبوده و اخیراً با کاهش چشمگیر قیمت ورق آهن و سایر محصولات فولادی مواجه بوده‌ایم.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایسنا، بنابر اعلام فولاد مارکت، این کاهش قیمت هم باعث افزایش تقاضای مصرف‌کننده و هم رقابتی‌تر شدن قیمت‌ها از سوی فروشندگان شده است. در این متن به بررسی قیمت و مشخصات دو تا از مهم‌ترین انواع ورق آهن یعنی ورق سیاه و ورق گالوانیزه که خرید و فروش آن همیشه مورد توجه بوده، می‌پردازیم!

ورق سیاه

ورقی است که به‌وسیله نورد گرم تولید می‌شود و درواقع همان فولاد نورد گرم است که آن را در دمای بیش از ۱۷۰۰ درجه سانتی‌گراد نورد می‌کنند. طی این عملیات نورد گرم، فولاد از یک مکعب مستطیل دراز به یک رول بلند از ورقی نازک به ضخامت دلخواه تبدیل می‌شود که این ضخامت می‌تواند از ۲ میل تا ۵۰ میل متفاوت باشد.

کاهش قیمت ورق آهن

ورق سیاه یکی از اصلی‌ترین و پرمصرف‌ترین ورق‌های آهن موجود در بازار است. برای اندازه‌گیری کیفیت آن از شاخصی به نام ST استفاده می‌شود، این شاخص در ورق سیاه معمولی بین اعداد St۳۳  تا St۵۲ هست.

این نام‌گذاری بر اساس مقدار کربن موجود در مواد سازنده ورق آهن است، به‌گونه‌ای که ورق St ۳۳ دارای کمترین مقدار کربن و در نتیجه بیشترین انعطاف‌پذیری نسبت به سایر کیفیت‌ها و ورق ST۵۲ دارای بیشترین مقدار کربن و درنتیجه انعطاف‌پذیری خیلی کمی است. همچنین ورق ST۳۷ و ورق  ST۵۲ پرمصرف‌ترین ورق‌های سیاه موجود در بازار هستند که در صنعت ساختمان به‌شدت مورد توجه قرار گرفته‌اند. این ورق‌ها در عملیات جوشکاری، ریل، تیرآهن و ساخت‌وساز و همچنین ساخت لوله استیل نیز کاربرد دارند.

نکته حائز اهمیت این است که بخش عمده‌ای از ورق سیاه در ایران تولید می‌شود. کارخانه‌هایی نظیر فولاد مبارکه اصفهان، اکسین اهواز، فولاد کاویان، نورد لوله اهواز و کارخانه فولاد گیلان تعدادی از کارخانه‌های معتبر تولید فولاد و ورق سیاه در ایران هستند که هر کدام قیمت منحصربه‌فرد خود را ارائه می‌دهند. در هنگام خرید ورق سیاه حتما به کارخانه سازنده و برند آن توجه داشته باشید. ورق‌های سیاه به‌صورت رول، شیت‌های برش خورده و فابریک و در ابعاد مختلفی در بازار عرضه می‌شوند. در لیست زیر می‌توانید قیمت ورق سیاه ۱۰ میل کارخانه‌های مختلف را مشاهده کنید:

کاهش قیمت ورق آهن

ورق گالوانیزه

کاهش قیمت ورق آهن

ورق آهنی است که پوشش آن از جنس عنصر روی است. ورق گالوانیزه خود عنصر اصلی تولید و ساخت ورق‌های آهنی دیگر نظیر ورق گالوانیزه رنگی و ورق رنگی شیروانی است که در صنعت کاربردهای بسیاری دارند. یکی از بارزترین ویژگی‌های این ورق، طول عمر آن هست که در برابر ساییدگی و خوردگی طول عمر بالایی دارد که این موضوع باعث کاهش چشم‌گیر هزینه‌های پروژه می‌شود.

ورق‌های گالوانیزه برای تولید کانال‌های کولر، شیروانی لوله‌های آب و جاهایی که امکان ارتباط با آب و خوردگی وجود دارد مورد استفاده قرار می‌گیرد. این ورق همچنین در صنعت ماشین‌سازی و تولید لوازم‌خانگی نیز کاربرد دارد.

استفاده از ورق‌های گالوانیزه مزیت‌های فراوانی دارد از جمله:

هزینه کمتر: برای انجام عملیات گالوانیزه، در مقایسه با سایر روش‌های معمول جلوگیری از خوردگی، نیاز به هزینه کمتری خواهد بود و استفاده از ورق گالوانیزه ارزان‌تر خواهد بود. همچنین تعمیرات و نگهداری آن نیز هزینه کمتری خواهد داشت.

دوام پوشش: پوشش ایجاد شده از طریق گالوانیزه به دلیل داشتن یک ساختار متالورژیکی خاص، دارای مقاومت مناسب در برابر صدمات مکانیکی، سایش و خوردگی خواهد بود.

ورق گالوانیزه هم توسط کارخانه‌های داخلی نظیر کارخانه هفت الماس، ورق گالوانیزه شهرکرد، ورق گالوانیزه کاشان تولید می‌شود و هم توسط کارخانه‌های خارجی مانند کارخانه چین عرضه می‌شود که بازهم مانند ورق سیاه هر کدام از کارخانه‌ها قیمت خاص خود را ارائه می‌دهند.

 ورق گالوانیزه در هر کارخانه‌ای به دو صورت رول فرم و فابریک تولید می‌شود. همچنین از دیگر عوامل تعیین‌کننده قیمت ورق گالوانیزه ابعاد، وزن و ضخامت آن است. فولاد مارکت نمایندگی فروش ورق گالوانیزه در ایران است و در لیست زیر می‌توانید قیمت ورق گالوانیزه ۰.۶ میل را مشاهده کنید.

کاهش قیمت ورق آهن
کاهش قیمت ورق آهن

این روزها با توجه به نوسانات شدید بازار ارز، قیمت‌ها دائما در حال تغییر هستند و همین موضوع باعث نبود قیمت مشخص و ثابت در بازار آهن و فولاد می‌شود. یکی از مزیت‌های فولاد مارکت که یکی از بزرگ‌ترین فروشندگان تخصصی آهن و فولاد با بیش از۱۰ سال سابقه فعالیت در این زمینه است، به‌روز بودن همیشگی قیمت‌ها هست و شما می‌توانید قیمت ورق آهن، ورق سیاه، ورق گالوانیزه، ورق استیل و یا هر فولاد دیگری را با کمترین قیمت و بهترین کیفیت و در کوتاه‌ترین مدت دریافت کنید. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد محصولات و فعالیت‌های ما می‌توانید به سایت فولاد مارکت مراجعه کنید!

برچسب‌ها:

نظر شما