شناسهٔ خبر: 34278616 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: بنیاد ملی نخبگان | لینک خبر

کارگاه آموزشی مدیریت مالی و آشنایی با بازار سرمایه برگزار می‌شود

کارگاه آموزشی مدیریت مالی و آشنایی با بازار سرمایه به همت بنیاد نخبگان استان تهران برگزار میشود.

صاحب‌خبر -

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی بنیاد ملی نخبگان؛ مدیریت اثربخش و کارای پول (وجوه/منابع مالی) به منظور دستیابی به اهداف سازمان را مدیریت مالی گویند. مدیریت مالی دربرگیرنده چگونگی افزایش سرمایه (تأمین مالی)، و نحوه تخصیص آن نظیر بودجه‌بندی سرمایه‌ای است.

این امر تنها مختص بودجه‌بندی منابع بلندمدت نیست؛ بلکه منابع کوتاه‌مدت مانند دارایی‌های جاری را نیز در بر می‌گیرد. همچنین با سیاست توزیع سود سهامداران نیز مرتبط است. هدف مدیریت مالی افزایش ارزش دارایی و در نتیجه افزایش ثروت سهامداران است.

در همین راستا، کارگاه آموزشی مدیریت مالی و آشنایی با بازار سرمایه با هدف ارتقاء سطح توانمندی مستعدان‌برتر در مسائل مالی به همت بنیاد نخبگان استان تهران برگزار می‌شود.

در این دوره مفاهیم مالی برای مدیران غیرمالی و آشنایی با بازار سرمایه و مباحثی همچون نهادهای بازار پول و بازار سرمایه، واسطه‌ها و مکانیزم‌های خرید و فروش در بازار سرمایه، آشنایی با صورت‌های مالی و گزارشگری مالی، ارزش زمانی پول، مدیریت سرمایه‌گذاری، توسعه کسب‌وکار و مدیریت ریسک همراه با معرفی گزینه‌های مختلف تأمین مالی در کسب‌وکارهای نوپا آموزش داده می‌شود.

لازم به ذکر است، کارگاه آموزشی مدیریت مالی و آشنایی با بازار سرمایه با همکاری گروه مالی و مدیریت سرمایه‌گذاری شریف، دهم مردادماه برگزار می‌شود.

 متقاضیان می‌توانند تا تاریخ 5 مردادماه به سامانۀ بنیاد نخبگان استان تهران مراجعه کنند.

 



 

نظر شما