شناسهٔ خبر: 34277658 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: خبرآنلاین | لینک خبر

در دیدار شمخانی با مقام بلندپایه حماس چه گذشت؟

تسنیم نوشت: دبیر شورای عالی امنیت ملی گفت: برخی کشورهای عربی با وعده های مختلف تلاش داشتند تا میان گروه‌های مقاومت و حامیان اصلی فلسطین، اختلاف و شکاف ایجاد کنند

صاحب‌خبر -

‌«صالح العاروری» نایب رئیس دفتر سیاسی حماس در صدر هیئتی عالیرتبه از جنبش مقاومت اسلامی فلسطین امروز با «علی شمخانی» نماینده مقام معظم رهبری و دبیر شورای عالی امنیت ملی دیدار و گفت‌وگو کرد.

دریابان شمخانی در این دیدار با یادآوری راهبرد غیر قابل تغییر جمهوری اسلامی در حمایت از مقاومت فلسطین تاکید کرد: اصل بنیادین پشتیبانی از آرمان فلسطین از محکمات انقلاب اسلامی بوده و تا پیروزی کامل جریان مقاومت بر اشغالگران کودک کش تداوم خواهد داشت.

وی طرح موسوم به "معامله قرن" را اقدامی شکست خورده و غیر قابل اجرا عنوان کرد و افزود: در کنار رشد و پیشرفت گروه‌های مقاومت و گسترش نقش‌آفرینی آن‌ها در معادلات مهم منطقه، رژیم صهیونیستی و حامیانش در شرایط شکننده و رو به زوالی قرار دارند و طرح‌های جعلی که مغایر خواست و اراده مردم فلسطین باشد هرگز به نتیجه نخواهد رسید.

وی افزود: برخی کشورهای عربی با وعده های مختلف تلاش داشتند تا میان گروه‌های مقاومت و حامیان اصلی فلسطین، اختلاف و شکاف ایجاد کنند اما مشاهده کردیم که حکام خودفروخته آنان امروز با دشمن صهیونیستی تعامل دارند و برای کشتار مسلمانان از مستشاران نظامی آنها کمک می‌گیرند.

وی با تجلیل از ایستادگی و مقاومت مردم فلسطین در برابر اشغالگران وضرورت مقابله مستمر با سیاست های سرکوب گرانه رژیم صهیونیستی علیه مسلمانان تاکید کرد: امروز حامیان فلسطین در سراسر جهان معتقدند که تنها راه پیروزی و احقاق حق مردم، تکیه بر اراده داخلی و مقاومت اسلامی است.

صالح العاروری نیز در این دیدار با قدردانی از حمایتهای مستمر جمهوری اسلامی ایران از مقاومت مردم فلسطین اظهار داشت: دشمنی‌های آمریکا و رژیم صهیونیستی با جمهوری اسلامی و استفاده از ابزار تحریم و تهدید نتوانسته است در اراده راسخ ایران در حمایت از ارمان فلسطین خللی ایجاد کند.

وی خاطرنشان کرد: ما به‌عنوان نمایندگان حرکت مقاومت و جنبش حماس همبستگی خود را با جمهوری اسلامی ایران اعلام و تأکید می‌کنیم هرگونه اقدام خصمانه در مورد ایران در واقع اقدام خصمانه ضد فلسطین و جریان مقاومت بوده و ما خود را در خط مقدم حمایت از ایران می‌دانیم.

معاون اسماعیل هنیه ادامه داد: رایزنی، گفت‌وگو و مشورت با مسئولان جمهوری اسلامی پیرامون تحولات جاری در فلسطین و جریان مقاومت از جمله اهداف سفر به ایران است.

العاروری تاکید کرد: از تهدیدات رژیم صهیونیستی بیمی نداریم و با توکل بر خدا و حمایت ایران که بزرگترین حامی گروه‌های مقاومت فلسطینی است با قدرت در برابرتجاوزگری آنها ایستادگی می‌کنیم.


۲۷۲۱۲

نظر شما